۱۴۰۰ يکشنبه ۳۱ مرداد چاپ
تکمیل اجباری احراز هویت؛

دست ایرانیان از بزرگترین صرافی رمزارز در جهان بریده شد

 دست ایرانیان از بزرگترین صرافی رمزارز در جهان بریده شد

اقتصاد میهن: صرافی رمزارز بایننس اعلام کرده که برای جلوگیری از پولشویی و البته به علت فشار نهادهای نظارتی در کشورهای مختلف، برای بررسی پیشینه کاربرانش روند سختگیرانه‌تری را در پیش می‌گیرد و افراد برای استفاده از خدمات آن باید فرایند احراز هویت (KYC) را تکمیل کنند که چنین موضوعی تقریبا مانع از دسترسی کاربران ایرانی به این صرافی می‌شود.

بایننس که بزرگترین پلتفرم رمزارز در جهان به حساب می‌آید، در ماه‌های گذشته با هشدارهای زیادی از کشورهای مختلفی از بریتانیا گرفته تا ژاپن روبه‌رو شده. این کشورها نگران پولشویی مجرمان با استفاده از رمزارزها هستند و البته درباره ریسک چنین بازاری هم به کاربران هشدار می‌دهند.همین فشارها باعث شده بایننس تغییراتی در رویکردش ایجاد کند تا رابطه بهتری با رگولاتورها در کشورهای مختلف داشته باشد. در همین راستا، این صرافی اعلام کرده که کاربران برای دسترسی به محصولات و خدماتش باید فرایند احراز هویت KYC (مشتری خود را بشناسید) را تکمیل کنند. اگر کاربری تا تاریخ ۲۷ مهر (۱۰ اکتبر) دست به چنین کاری نزند، تنها می‌تواند دارایی‌اش را خارج کند، سفارشات را لغو کند و پوزیشن‌ها را ببندد.

تا به امروز کاربران با حجم معاملات بالاتر از حد مشخصی باید فرایند احراز هویت را تکمیل می‌کردند اما حالا تمام کاربران باید کارت شناسایی، گواهینامه یا پاسپورت برای انجام معاملات ارائه کنند و البته نیاز به تشخیص هویت با استفاده از چهره هم وجود دارد. این اقدامات شاید بتواند حجم انتقادات از بایننس را کاهش دهند.

آمریکا و اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی بارها درباره پولشویی با رمزارزها اظهار نگرانی کرده بودند و رگولاتورها توجه ویژه‌ای به بایننس نشان داده بودند. برای مثال بانک مرکزی آلمان چند روز پیش اعلام کرد این پلتفرم که ارزش معاملاتش در ماه ژوئیه به ۴۵۵ میلیون دلار رسیده بود، از قوانین مبارزه با پولشویی و ضد تروریست پیروی نمی‌کند. در حال حاضر کاربران ایرانی برای استفاده از بایننس به علت تحریم‌ها IP خود را تغییر می‌دهند، اما حالا که احراز هویت KYC برای تمام کاربران اجباری شده، کاربران در کشورمان احتمالا دیگر نمی‌توانند به این صرافی دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها