۱۴۰۰ شنبه ۳۰ مرداد چاپ
انتصاب دهقان دهنوی ۱۰۰درصد تخلف است!

دیکتاتوری دژپسند در شورای عالی بورس !

دیکتاتوری دژپسند در شورای عالی بورس !

اقتصاد میهن: محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، بخشی از اتفاقاتی که در روز انتخاب رییس سازمان بورس گذشته پرده برداری کرد.

محسن علیزاده، در توضیح تخلف شورای عالی بورس برای انتخاب دهقان دهنوی  گفت: ما هرچه تذکر می‌دادیم که اتفاق غیرقانونی است، کم محلی می‌کردند. این اتفاق تنها در نحوه انتخاب آقای دهقان دهنوی رخ نداده است بلکه در برگزاری مجامع فوق‌العاده برای انتخاب شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌ها نیز تخلف کردند و باز توجیهات خود را داشتند. متاسفانه آقای دژپسند در شورای عالی بورس که یک شورای مقررات‌گذاری ‌است، یک شان قانون گذاری ایجاد کرده بود و فکر می‌کرد که اختیار دارد که هر کاری انجام دهد، در صورتی که این طور نیست. اختیاراتی در خصوص استفاده از ابزارهای قانونی بازار بوده که قانون‌گذار آن را به هیات مدیره سازمان بورس واگذار کرده است. وی ادامه داد: دخالت‌های بی‌شمار دژپسند در این خصوص باعث شده که خیلی از کار‌ها خلاف قوانین انجام شود.

علیزاده در ادامه افزود: انتصاب دهقان دهنوی ۱۰۰درصد تخلف شناسایی شده است. در روزی هم که قرار شد این کار انجام شود، ما بارها اعتراض خود را اعلام کردیم اما بدون توجه به این اعتراض و پاسخ دادن به آن، این کار را انجام دادند. صوت این مذاکرات هست و برای اینکه ثبت بشود چندین بار اعتراض خود را اعلام کردیم، منتها بدون توجه به این تذکرات، اقناع، پاسخ به ما و ارائه دلیل برای این کارها جلسه خود را ادامه دادند. این یک تخلف است.

وی افزود: تخلف دیگر شکل انتصاب ایشان است یعنی دهقان دهنوی کارشناس بخش دولتی بوده است. از طرفی ایشان باید ابتدا عضو هیات مدیره سازمان بورس می‌شد. سپس باید هیات مدیره بورس، آقای دهقان دهنوی را به شورا پیشنهاد می‌داد و شورا در یک یا چند جلسه برنامه‌های ایشان را بررسی می‌کرد. پس از آن شورا باید در این خصوص رای‌گیری می‌کرد و در صورت‌ انتخاب شدن، حکم انتصاب را به وزیر اقتصاد تقدیم می‌کردند. قبل از انجام این فرآیند و آقای دهقان با هماهنگی قبلی اعضای رای‌ دهنده، در ۱۵ ۲۰ دقیقه برنامه‌های خود را ارائه داد و پس از آن همه اعضا به ایشان رای دادند. علیزاده در ادامه اظهاراتش گفت: بعد از اینکه من به این روند اعتراض کردم که ایشان عضو هیأت مدیره نیست، اعضای هیات مدیره را فراخواندند و در جلسه‌ای فوق‌العاده و طی تنها ۱۰ دقیقه صورت‌ جلسه انتصاب آقای دهقان دهنوی را آماده کردند. اینقدر دستپاچه بودند که حتی شکل قانونی را هم اجرا نکردند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها