۱۴۰۰ شنبه ۳۰ مرداد چاپ

پرداخت صددرصد هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی از سوی تأمین اجتماعی

پرداخت  صددرصد هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی از سوی تأمین اجتماعی

اقتصاد میهن: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نامه‌ای به معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی این سازمان برای پرداخت صددرصد هزینه‌های درمانی مورد تعهد برای بیماران کرونایی را اعلام کرد.

مدسیویر این روزها، خواهان و چشم انتظاران زیادی دارد و همین امر باعث شکل گرفتن صف‌های عریض و طویل مقابل داروخانه‌ها شده است؛ رمدسیویر را با قیمتی چندین برابر قیمت واقعی در بازار سیاه می‌توان یافت. خرید و فروش چندین برابر قیمتی فاویپیراویر، سِرُم تزریقی و… در بازار سیاه به دنبال کمبود دارو در داروخانه‌ها نیز ادامه دارد. در چنین شرایطی بهای زنده ماندن به قیمت تمام شدن پس‌انداز چندین ساله خانواده یا حتی بالاتر است آن هم به شرطی که اصلا پس‌اندازی وجود داشته باشد. در این شرایط مشاهدات و شنیده‌ها نشان از هزینه بالای درمان کرونا تا چندین میلیون تومان بیش از ارقام اعلامی از سوی وزارت بهداشت دارد، آن هم وقتی که قرار است بیمار جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد.

البته اخیرا رئیس‌جمهور رئیسی دستورات ویژه‌ای در زمینه تأمین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران صادر کرده است و به دنبال فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری نیز دستگاه‌های مختلف به عرصه تأمین اقلام مورد لزوم بیماران کرونایی ورود کرده‌اند.

مجانی شدن هزینه‌های درمانی مورد تعهد بیماران کرونایی از سوی سازمان تأمین اجتماعی

در همین راستا مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نامه‌ای به معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی این سازمان برای پرداخت صددرصد هزینه‌های درمانی مورد تعهد برای بیماران کرونایی را اعلام کرد.  در نامه دکتر مصطفی سالاری به دکتر قاسم جان‌بابایی تأکید شده است که با توجه به گسترش بیماری کرونا و در راستای کاهش بار مالی ناشی از درمان این بیماران، صددرصد هزینه‌های درمانی مورد تعهد سازمان تأمین اجتماعی برای بیماران کرونایی که در مراکز دولتی و دانشگاهی در بخش بستری یا بستری موقت تحت درمان قرار می‌گیرند تا اطلاع ثانوی برعهده سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها