۱۴۰۰ دوشنبه ۱۸ مرداد چاپ
زاکانی چگونه به بهشت رفت ؟

طرح صیانت از نامزد پوششی؛ تغییر قانون برای شهردار شدن زاکانی!

طرح صیانت از نامزد پوششی؛ تغییر قانون برای شهردار شدن زاکانی!

اقتصاد میهن: علیرضا زاکانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با رای ۱۸ عضو شورای شهر، شهردار تهران شد. شهردار شدن این نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری و نماینده قم در مجلس انتقاد‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

اظهارات یک عضو شورای شهر در خصوص شهردار شدن زاکانی حاکی از دور زدن قانون برای رسیدن وی به صندلی شهرداری تهران است.پرویز سروری، عضو جدید شورای‌شهر تهران و حامی علیرضا زاکانی در برنامه زنده صداوسیما گفته است؛ قرار است برای شرط سابقه مدیریت زاکانی با ۹ سال سابقه نمایندگی، معادل‌سازی کنند.سروری می‌گوید برای گنجاندن مدرک غیرمرتبط زاکانی در فهرست مدارک مورد قبول برای شهرداری، می‌خواهند در مجلس و دولت قانون را عوض کنند. گفتنی است زاکانی مدرک پزشکی هسته‌ای دارد و در مدیریت‌شهری هیچ سابقه‌ای ندارد. زاکانی با ۱۸ رای شهردار تهران شد.

زاکانی چگونه به بهشت رفت؟

علیرضا زاکانی مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی است که نمایندگی تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. او در انتخابات مجلس یازدهم توانست به عنوان نماینده قم در مجلس شورای اسلامی حاضر شود و یکی از سه کرسی قم را به نام خود بزند، گام بلند او دربهارستان در پی توافق با قالیباف، تصاحب کرسی ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس بود.

 کمتر از یکسال از ریاست پرنقد او در مرکز پژوهش‌ها نگذشته بود که ردای کاندیدای ریاست جمهوری به تن کرد و سودای پاستور به سرش افتاد و در نهایت در قبال بدنه رای قابل توجه ابراهیم رئیسی ترجیح داد در نقش کاندیدای پوششی این رقابت‌ها با رئیسی همراهی کند و همین امر نیز سبب شد تا او در ابتدا سودای وزارت کشور را در سر داشته باشد و بعد از ناکامی در این حوزه، سودای نشستن بر کرسی شهرداری تهران را در سرش پروراند. کرسی شهرداری تهران اما خیلی زود برای او فراهم شد به طوری که زاکانی با وجود همه حواشی، با فشار‌هایی که مهدی چمران، رئیس شورای شهر ششم در فایل منتشر شده از آن پرده برداشت، پیش از رای‌گیری بر مسند شهرداری تهران تکیه زد و علیرغم همه مخالفت‌ها وارد بهشت شد. این در حالی است که مردم قم که او نماینده آن‌ها در مجلس شورای اسلامی است با این کار زاکانی مخالف هستند و حتی شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم از علیرضا زاکانی نماینده این شهر به خاطر کاندیدا شدن و ارائه برنامه برای حضور در شهرداری تهران انتقاد کرده و در نامه‌ای سر گشاده گفته بود:« رفتن شما به شهرداری تهران در مخالفت صد درصد با فرمایشات اخیر رهبری است. باید در قیامت بابت تک تک آرایی که قمی‌ها به شما دادند پاسخگو باشید. برای مردم ثابت شده که دیگر روی شما حساب هم نکنند.» با این حال اما این مخالفت‌ها هم نتوانست سودای شهرداری تهران را از سر زاکانی بیرون کند و در نهایت روز گذشته در جلسه شورای شهر که مشخص بود کاملا فرمالیته است و همه چیز از پیش تعیین شده، علیرضا زاکانی با اخذ 18 رای مثبت بالاخره بر صندلی شهرداری تهران تکیه زد. با این حال اما برگزیدن زاکانی به عنوان شهردار تهران به نوعی دور زدن قانون محسوب می‌شود چرا که حضور او در شهرداری تهران طبق ضوابط و مقررات موجود در کشور، با ایرادات عدیده‌ای مواجه است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها