۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۳ مرداد چاپ

ارسال نامه ۳ کشور به شورای امنیت علیه ایران

ارسال نامه ۳ کشور به شورای امنیت علیه ایران

اقتصاد میهن: سه کشور انگلیس، رومانی و لیبریا با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل مدعی شدند به احتمال زیاد ایران پشت حمله به کشتی مرسر ستریت قرار دارد؛ اتهامی که با تکذیب ایران همراه شده است.

انگلیس، رومانی و لیبریا در ادامه اتهامات خود علیه «تهران»، در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل به بهانه‌ی حمله به کشتی مرسر ستریت، ایران را «تهدیدی برای امنیت کشتیرانی بین المللی» خواندند.در این نامه که به 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده و رویترزمدعی شده که متن نامه را دیده، ادعا شده است: «این حمله باعث اختلال و ایجاد خطر برای کشتی رانی بین‌المللی امن و ایمن بوده و نقض آشکار قوانین بین‌الملل به شمار می‌آید».

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه ساعاتی پیش بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را «کاملا مشکوک» دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اهداف خاص سیاسی هشدار داد. سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم در واکنش به خبرسازی رسانه‌های غربی گفته است: اخبارضد و نقیض برخی رسانه های غربی، صهیونیستی و سعودی مبنی برهرگونه ناامنی دریایی و ربایش کشتی در آب‌های منطقه، نوعی عملیات روانی و بسترسازی برای ماجراجوییهای جدید است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها