۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ مرداد چاپ

افشاگری ابتکار درباره هورالعظیم: آب را روی تالاب بستند تا نفت استخراج کنند!

افشاگری ابتکار درباره هورالعظیم: آب را روی تالاب بستند تا نفت استخراج کنند!

اقتصاد میهن: رییس سابق سازمان محیط زیست با انتشار فیلمی نوشت: شرط سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۸۴، خشک نکردن تالاب هورالعظیم برای توسعه نفت بود ‏ولی سال ۸۹ آب را روی هورالعظیم بستند.

معصومه ابتکار، افزود: ‏از اولین تلاش‌های ما در سال‌های ۹۲-۹۳ باز کردن آب روی تلاب بود، چون کانون گرد و غبار شده بود. ‏برای اینکه قصور دولت دهم مشخص نشود مرتب من را متهم می‌کردند بابت گردو غبار و بابت خشکی تالاب.احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز چندی پیش گفته بود که ژاپنی‌ها تا دهه ۱۳۸۰ برای استخراج نفت در حوزه‌های آزادگان و یادآوران از تکنولوژی سطح بالایی استفاده می‌کردند، اما چینی‌ها حاضر به استفاده از فناوری‌های نوین نشدند و سرانجام توانستند در سال ۸۹ مجوزی از شورای عالی امنیت ملی به نفع خود بگیرند. گفتنی است که تالاب هورالعظیم  اخیرا خشک شده بود و باعث خسارات فراوان به کشاورزان و دامداران خوزستانی شده بود. همین موضوع باعث به وجود آمده اعتراضات گسترده در استان خوزستان شده بود. این اعتراضات به برخی شهر‌های دیگرکشور نیز کشیده شد. در جریان این اعتراضات به گفته مسئولان دستکم ۴ نفر و بنا بر آمار غیررسمی دستکم ۹ نفر کشته و ده‌ها نفر نیز بازداشت شده اند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها