۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ مرداد چاپ

تسهیلات ارزان‌قیمت بانک مسکن برای نوسازی بافت فرسوده

تسهیلات ارزان‌قیمت بانک مسکن برای نوسازی بافت فرسوده

اقتصاد میهن: بانک مسکن تنها بانک عامل فعال در شبکه بانکی کشور است که از طریق پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت از جریان نوسازی بافت فرسوده حمایت می‌کند.

یکی از ماموریت‌های سالانه بانک مسکن در جریان طراحی سبد تسهیلاتی متنوع برای جهش تولید و رونق‌بخشی به تمامی بخش‌های ساخت و ساز کشور، حمایت از ساکنان بافت‌های فرسوده شهرهای کشور از طریق پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای احیا و نوسازی املاک واقع در این محدوده‌های شهری است.این بانک طی سال‌های گذشته از دو محل شامل منابع داخلی بانک و قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی به تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات به جریان نوسازی بافت فرسوده اقدام کرده است.

تاکنون نیز دو قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده‌ای آغاز شده و قرارداد دوم عاملیت در سال ۹۹منعقد شده است.نکته مهم آنکه بانک مسکن تمامی تلاش و ظرفیت خود را برای تسهیل و تسریع جریان دسترسی متقاضیان بافت فرسوده به تسهیلات نوسازی کرده به طوری‌که این تلاش فقط به پرداخت تسهیلات منجر نشده است.یکی از مهم‌ترین اقدامات در این مسیر، تسهیل جریان پرداخت تسهیلات به متقاضیان بوده است. در همین راستا از دو سال گذشته فرآیند تشکیل پرونده‌های تسهیلاتی بافت فرسوده به صورت آنلاین انجام می‌شود.

مدل جدید طراحی شده، علاوه بر حذف مراجعه فیزیکی متقاضیان به شعب، سه مزیت مهم برای مدیریت منابع و مصارف ایجاد کرده است.در این مدل برای پاسخگویی به متقاضیان اخذ تسهیلات حمایتی بافت فرسوده، نیاز به مراجعه حضوری متقاضی برای صدور معرفی‌نامه و سایر اقدامات مربوط به تشکیل پرونده حذف‌شده چراکه این روند مشکلاتی از جمله بروز تخلف، جعلی‌بودن، در دسترس نبودن مجموعه آمار مربوط به میزان هزینه‌کرد و…را ایجاد کرده بود.در پروسه آنلاین تشکیل پرونده‌های تسهیلاتی، با شکل‌گیری یک داشبورد کامل اطلاعاتی در تمامی سطوح، امکان مدیریت بهینه منابع و پاسخگویی سریع و آسان به تمامی متقاضیان به وجود آمده است.

در این راستا بانک مسکن تلاش کرده که در سال‌های اخیر به تمامی تقاضاهای تسهیلاتی مربوط به این بخش به سرعت پاسخ دهد.از همین رو کارنامه تسهیلات‌دهی بانک مسکن به بافت فرسوده طی یک‌سال گذشته نشان می‌دهد شعب بانک مسکن در سراسر کشور بیش از ۱۳هزار فقره تسهیلات برای نوسازی واحدهای فرسوده به متقاضیان اعطا کرده‌اند. ارزش ریالی این تسهیلات معادل یک هزار و ۱۲۷میلیارد تومان بوده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها