۱۴۰۰ چهارشنبه ۶ مرداد چاپ

جنگ بزرگ آمریکا و روسیه؛ بزودی ! / بایدن رسما روسیه را تهدید به جنگ کرد!

جنگ بزرگ آمریکا و روسیه؛ بزودی ! / بایدن رسما روسیه را تهدید به جنگ کرد!

اقتصاد میهن: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: اگر ایالات متحده وارد یک جنگ واقعی با یک قدرت بزرگ و مهم شود، این جنگ احتمالا در نتیجه حملات سایبری به این کشور خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اظهارات بایدن نشانگر نگرانی واشنگتن از افزایش تهدیدات سایبری ادعا شده از سوی روسیه و چین است.پس از حملات گسترده سایبری اخیر علیه برخی شرکت های بزرگ آمریکایی که خسارات زیادی را به این شرکت ها وارد کرده است، مقام های کاخ سفید تمرکز ویژه‌ای را بر روی موضوع امنیت سایبری معطوف کرده‌اند.برخی از این حملات سایبری موجب اختلال در روند عرضه مواد غذایی و سوخت در برخی مناطق آمریکا شد.

بایدن افزود: تصور می کنم اگر ما در نهایت وارد یک جنگ واقعی با یک کشور بزرگ و مهم شدیم، این مساله در نتیجه حملات سایبری به کشورمان خواهد بود.نهادهای اطلاعاتی آمریکا اوایل امسال به این جمع بندی رسیدند که هکرهای دولت روسیه عامل اصلی حملات سایبری به شرکت سولارویندز در ماه دسامبر بوده‌اند.بایدن نیز به بهانه این حملات سایبری، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده است. بایدن در نخستین دیدار خود با ولادیمیر پوتین، نگرانی های خود درباره حملات سایبری و هکری را مطرح کرده و به مسکو هشدار داده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که از زمان دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه، تاکنون مقام های تیم امنیت ملی دولت بایدن تماس های مستقیم و مداومی با مقام های ارشد روسی درباره حملات سایبری به ایالات متحده داشته‌اند. بایدن همچنین نسبت به حملات سایبری و تهدید ناشی از آن از سوی چین نیز هشدار داده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها