۱۴۰۰ دوشنبه ۲۸ تير چاپ

تقویت و اجرای برنامه های فرهنگی، زمینه ساز رعایت عفاف و حجاب در کیش

تقویت و اجرای برنامه های فرهنگی، زمینه ساز رعایت عفاف و حجاب در کیش

اقتصاد میهن: معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور تقویت ایمان، اعتقادات و ارتقاء اقدامات فرهنگی را زمینه ساز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اصغر عبدالهی ، نماد و پوشش اسلامی از جنبه های ظاهری و باطنی را به عنوان حجاب در جامعه برشمرد و گفت: اجرای طرح جامع  14 مسجد در جزیره کیش، نشان از طراحی نمادهای مختلف فرهنگی بر اساس بنیان علمی در هنجارهای فرهنگی و اجتماعی جزیره دارد.عبدالهی با تاکید بر این که در هر رفتار فرهنگی و اجتماعی باید از واقعیت‌ها یک تعریف واحد ارائه دهیم، اظهار داشت: آسیب اجتماعی یک گناه محسوب می شود و گناه در هر فرهنگ و ادبیات کشوری به معنای شکستن هنجار است.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به سرمایه های اجتماعی که تقویت کننده حکمرانی دینی در جامعه است اشاره داشت و افزود: اهتمام ویژه به سرمایه های اجتماعی رسیدن به اعتقاد اجتماعی و نهادینه کردن دین خدا در جامعه است.معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور آسیب های اجتماعی را به عنوان دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، آسیب های اجتماعی در بالاترین سطح کارشناسی بررسی و راه کار موثر ارائه می شود.

اصغر عبدالهی یکی از فریضه های دینی را "امر به معروف و نهی از منکر" معرفی کرد و بیان داشت: با آگاهی بخشی به عموم جامعه از خطرات ناشی از آسیب های اجتماعی، منجربه افزایش سطح مشارکت و اعتماد اجتماعی خواهد شد.معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی بی توجهی به آسیب های اجتماعی را منشاء ایجاد بحران در جامعه عنوان کرد و گفت: رفتارهای هنجارشکنی نوجوانان و جوانان سبب ایجاد بحران هویتی در جامعه می شود و سطح مشارکت این افراد در هنجارهای جامعه کاهش خواهد یافت.

به گفته اصغر عبدالهی مشارکت به عنوان تضمین کننده یکپارچگی و نفوذ اجتماعی نقش مهمی را برعهده دارد که در این منطقه ایجاد همدلی، همراهی، هم آگاهی و هماهنگی بین مسوولان کیش اقدامی کم نظیر و ارزشمند است.اصغر عبدالهی با اشاره به نقش مهم 26 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب، خاطر نشان کرد:  فرهنگ عفاف و حجاب باید همراه با بشارت و تبلیغ ترویج داده شود.عبدالهی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در جامعه اسلامی 54 نوع آسیب اجتماعی شناسی شده که از این تعداد عفاف و حجاب یکی از موارد مطرح شده است و امیدواریم بنیان‌های فکری و فرهنگی در جزیره کیش تقویت شود.  وی مدیریت هوشمند در حوزه های فرهنگی، قرآنی، مدیحه سرایی، فکری و فرهنگی جزیره کیش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید زیرساخت‌های، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این منطقه توسعه و ارتقاء یابد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها