۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۴ تير چاپ
سکوت امروز، موجب پشیمانی در آینده است؛

هشدار آیت‌الله صافی گلپایگانی: اعتماد به طالبان اشتباهی غیرقابل جبران است

هشدار آیت‌الله صافی گلپایگانی: اعتماد به طالبان اشتباهی غیرقابل جبران است

اقتصاد میهن: آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در واکنش به وقایع اخیر کشور افغانستان در بیانیه‌ای ضمن هشدار به دولت ها و مجامعه بین المللی تاکید کرده است که اعتماد به طالبان با سابقه شرارت و آدمکشی، یک اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است.

در این بیانیه آمده است: این روزها جهان شاهد حوادث بسیار وحشتناک و تاسف‌آوری است که وجدان بشریت و فطرت پاک انسان‌ها، شرمنده از این جنایات است، آیا می‌شود گروهی خود را انسان بنامند، اما نسبت به‌هم‌نوع خود این همه جنایات مرتکب شوند!؟به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی،  بیانیه حاکیست: خشونت و درنده‌خویی‌ تروریست‌ها از یک طرف؛ و از سوی دیگر، سکوت جهانیان و دولت‌ها و مجامع باصطلاح حامی حقوق بشر، موجب تعجّب و شرمندگی است!بیانیه می‌افزاید: اعتماد به‌گروهی که سابقه شرارت و قتل و آدمکشی آنان بر همه جهانیان روشن است اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است!

آیت الله صافی در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرده است: اینجانب بنابر وظیفه دینی و انسانی خود، به‌همه دولت‌ها و مراکز بین المللی به‌ویژه سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران، هشدار می‌دهم که نسبت به‌این وحشی‌گری‌ها و شهادت تعداد زیادی از مظلومین در افغانستان و آواره‌گشتن هزاران نفر از مردم، اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک، واکنش جدی نشان دهند تا جلوی تجاوزها گرفته شود، به‌یقین، سکوت امروز آنها موجب پشیمانی و ندامت در آینده است. گروه طالبان از چند ماه پیش در افغانستان شروع به‌پیشروی کرده و اکنون نیز مدعی است که بیش از ۸۰ شهرستان از مجموع ۴۲۱ شهرستان افغانستان را تحت کنترل خود درآورده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها