۱۴۰۰ پنج شنبه ۳ تير چاپ

طرح ساماندهی بازار خودرو رای نیاورد

طرح ساماندهی بازار خودرو رای نیاورد

اقتصاد میهن: نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: طرح ساماندهی بازار خودرو عملا در صحن بررسی نشد و بعد از انجام اصلاحات مطرح شده دوباره به صحن خواهد رفت؛ بنابراین در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن این موضوع را بررسی خواهد کرد.

علی جدی در مورد علل بازگشت طرح ساماندهی بازار خودرو به کمیسیون صنایع اظهار کرد: پیش از این ماده ۴ طرح مجلس دهم برای خودرو که موضوع واردات خودرو‌های هیبریدی و معافیت مالیاتی در آن مطرح بود، توسط شورای نگهبان به مجلس برگشت داده شده بود، ما در مجلس یازدهم نیز طرح ساماندهی بازار خودرو را داشتیم. در کمیسیون بحثی مطرح بود مبنی بر اینکه این دو طرح به طور جداگانه به صحن بروند یا طرح مجلس یازدهم در قالب ماده چهارم گنجانده شود و باهم به صحن برود.

وی افزود: در نهایت طرح به این صورت به صحن برده شد که تعدادی از نمایندگان اعتراض کردند که وقتی مجلس طرح جدیدی دارد نباید در قالب ماده ۴ طرح قبلی گنجانده شود؛ بنابراین طرح را به کمیسیون عودت دادند تا اصلاح شود.نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این اصلاحات توضیح داد: بنابراین قرار بر این شد که کمیسیون صنایع ایراد شورای نگهبان به ماده چهارم طرح مجلس دهم را اصلاح کرده و طرح مجلس یازدهم نیز به صورت طرح جداگانه‌ای به صحن برده شود. ما به دنبال ادغام این دو طرح بودیم که این اتفاق نیافتاد، گفتند ادغام عملی نیست و به کمیسیون بازگشت داده شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان بررسی موارد مطرح شده در کمیسیون صنایع گفت: به همین علت طرح ساماندهی بازار خودرو عملا در صحن بررسی نشد و بعد از انجام این اصلاحات دوباره به صحن خواهد رفت. در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن این موضوع بررسی خواهد شد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها