۱۴۰۲ دوشنبه ۱۴ اسفند چاپ

تردد بیش از ۳۰ هزار تاکسی سبز و زرد فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در کشور

تردد بیش از ۳۰ هزار تاکسی سبز و زرد فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در کشور

اقتصاد میهن: مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: در کشور حدود ۳۵۰ هزار تاکسی سبز و زرد داریم که بیش از ۳۰ هزار تاکسی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن ، مهدی قمصریان، افزود: بر اساس برآوردی که اخیرا با محوریت دستگاه‌های ذی‌ربط مختلف صورت گرفته ما در کشور حدود ۳۵۰ هزار تاکسی سبز و زرد داریم که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار تاکسی بر اساس اطلاعات یعنی حدود ۱۰ درصد تاکسی‌ها فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند.این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: قانون هم تکلیف این خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالت را مشخص کرده است. به طور مثال بر اساس ماده ۴۲ قانون به صراحت اعلام می‌کند که باید این خودرو‌ها شناسایی و اعمال قانون شوند یا ماده ۴۴ و ۴۵ قانون که تاکید دارد که به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث نباید هیچ بار و مسافری داده شود. همچنین ارائه هرگونه خدمت از طُرق مختلف مانند معاینه فنی و… ممنوع است و ماده ۴۸ قانون هم که به بحث کارت سوخت بازمی‌گردد.قمصریان در ادامه می‌گوید: تمام این موارد قانونی و محدودیت‌ها و تاکیدات‌ هم بر اساس اهمیت مضاعف وسایل نقلیه عمومی است که علاوه بر خود و خانواده‌هایشان مردم هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. بر این پایه انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی تاکسیرانی نظارت و پیگیری بیشتری داشته باشند تا این آمار تاکسی‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هرچه سریع‌تر به صفر برسد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها