۱۴۰۰ شنبه ۸ خرداد چاپ
پایان مسامحه و تعارف فدراسیون فوتبال مقابل دخالت های وزارت ورزش؛

جنگ زرگری وزارت ورزش علیه تیم ملی فوتبال، علنی شد: دعوای ۵۲میلیاردی پای پله هواپیما!

جنگ زرگری وزارت ورزش علیه تیم ملی فوتبال، علنی شد: دعوای ۵۲میلیاردی پای پله هواپیما!

اقتصاد میهن: همین را کم داشتیم که وزارت ورزش و جوانان به سردمداری مسعود سلطانی‌فر، کارنامه درخشان خود در حمایت از تیم ملی را پربارتر کند و در آستانه مسابقات دشوار و حیثیتی مقدماتی جام‌جهانی در بحرین، جنگی تازه علیه تیم ملی به راه بیندازد.

کمک ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال، حالا به‌ جای اینکه باری از دوش تیم ملی کشورمان پیش از چهار مسابقه سرنوشت ساز بردارد، به سندی علیه منافع ملی فوتبال و محلی برای دور تازه اختلافات میان دولت و فدراسیون تبدیل شده است. وزارت ورزش که تا پیش از دستور اخیر نوبخت، هیچ تلاشی برای تزریق منابع مالی به فدراسیون فوتبال نداشت، ناگهان مدعی حمایت و تخصیص ۲۰میلیارد تومان به تیم ملی همزمان با واریز کمک سازمان برنامه و بودجه شد!

همانطور که تابناک در گزارش اختصاصی و هشداردهنده خود در تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال جاری با تیتر «چرا معاون وزارت ورزش درباره تیم ملی دروغ می‌گوید؟» به سوابق ژاله فرامرزیان معاون مالی این وزارتخانه در مصادره تلاش فدراسیون‌ها برای جبران کسری بودجه به نام مجموعه متبوع خود از جمله فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر اشاره کرد، حالا جنگ بین دو ساختمان شمال و جنوب خیابان سئول علنی شده و شاهد تقابلی دیگر در ماه‌های رو به اتمام دولت حسن روحانی هستیم که حاصل ادعای غیرواقعی وزارت ورزش در حمایت از ورزشکاران ملی کشورمان پیش از میادین مهم بین‌المللی است.

ادعای جنجالی علی نژاد؛ کبریت در انبار باروت

بعد از ادعای عجیب فرامرزیان مبنی بر کمک ۱۰میلیاردی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال برای حمایت از تیم ملی، که با واکنش منفی تلویحی از سوی عزیزی خادم همراه شده بود، عصر دیروز جمعه، علی نژاد معاون ورزش قهرمانی این وزارتخانه علنی وارد این دعوا شد و اعلام کرد، چیزی به نام کمک ۵۲ میلیاردی نوبخت به فدراسیون فوتبال وجود خارجی ندارد و همه مبلغ که ۲۰ میلیارد تومان است، از محل اعتبارات وزارت ورزش به فدراسیون پرداخت می‌شود! این یعنی وزارت ورزش سر این گردنه مالی، ۳۲ میلیارد باقی مانده از دستور نوبخت روی تقاضای عزیزی خادم را در حساب خود بلوکه کرده و قرار نیست آن را به تیم ملی فوتبال بدهد.

معاون سلطانی‌فر نگفت که چرا این کمک قبل از ملاقات مهم عزیزی خادم با نوبخت و اخذ دستور وی از حساب وزارتخانه به فوتبال داده نشد تا در حساس ترین ماه‌های شروع کارش، دچار بحران عمیق مالی نباشد.تیم ملی فوتبال تا ۴۸ساعت آینده و بعد از پشت سر گذاشتن اردویی کوتاه در جزیره کیش، خاک کشورمان را به مقصد منامه ترک خواهد کرد و هرگونه کمکی برای تقویت ملی‌پوشان تا قبل از پرواز اثربخش خواهد بود و پس از آن، نوشدارو پس از مرگ سهراب است.

پایان مسامحه و تعارف فدراسیون فوتبال مقابل دخالت های وزارت ورزش

حالا فدراسیون فوتبال ایران تعارف و محافظه‌کاری مرسوم را کنار گذاشته است و وقتی با شمشیر از غلاف خارج شده وزارت ورزش مواجه شده، با انتشار اطلاعیه‌ای مردم را در جریان بزرگترین کارشکنی دولت علیه تیم ملی قرار داده است. افکار عمومی هنوز دخالت وزیر ورزش در برکناری کارلوس کی‌روش از سرمربیگری تیم ملی فوتبال و همچنین تحمیل مارک ویلموتس به روسای بی کفایت قبلی فدراسیون را از یاد نبرده است که اولی با افشاگری مرد پرتغالی و دومی با انتشار سند اختصاصی در سایت تابناک، برای هواداران تیم‌ملی فوتبال روشن شد.

فدراسیون فوتبال حالا با انتشار اطلاعیه‌ای درباره کمک ۵۲میلیاردی سازمان برنامه و بودجه، تکذیبیه وزارت ورزش را دروغ خواند. به‌ نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، بیانیه این فدراسیون به‌ شرح زیر است؛

«به نام خداوند بخشنده مهربان

به آگاهی ملت شریف ایران می‌رساند

فدراسیون فوتبال با وجود مشکلات گوناگون برجامانده از گذشته و چالش‌های پیشِ‌رو در مسیر آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران جهت حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر نیاز به آرامش، تمرکز و منابع مالی کافی و بموقع دارد، در راستای این مهم و برای آمادگی روحی و روانی بازیکنان و کادر تیم ملی، پرواز اختصاصی، هتل باکیفیت و زمین تمرین مناسب علی‌رغم محدودیت‌ها فراهم شد.

درباره خبر اختصاص کمک سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون اعلام می‌دارد با رویکرد مثبت و خیرخواهانه دکتر نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین پیگیری‌های شخصی دکتر سلطانی‌فر وزیر محترم ورزش و جوانان تا به امروز ۱۰ میلیارد تومان به حساب فدراسیون فوتبال ایران واریز شده است و باتوجه به دستور پرداخت مبلغ ۵۲ میلیارد تومان بابت هزینه‌های مربوط به فدراسیون فوتبال جهت کسب آمادگی برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال قطر به خزانه‌دار محترم کل کشور، مابقی این مبلغ نیز قرار است با توجه به نیاز فوری تیم ملی و پیرو مذاکره فدراسیون فوتبال و پیگیری‌های مشفقانه رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه جناب آقای دکتر نوبخت ظرف یکی دو روز آینده واریز شود.

با عنایت به مراتب فوق، یادآور می‌شود تیم ملی فوتبال ایران در این شرایط سخت نیاز به کمک و همراهی مؤثر و مشفقانه دارد و ما نیز با توکل بر خدا و دوشادوش یکدیگر برای صعود تیم ملی به جام جهانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

با آرزوی پیروزی و سرافرازی ملت شریف ایران و تیم ملی فوتبال ایران».

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها