۱۴۰۰ دوشنبه ۳ خرداد چاپ

لاریجانی، جهانگیری و احمدی‌نژاد ردصلاحیت شدند/لیست نهایی کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شد

لاریجانی، جهانگیری و احمدی‌نژاد ردصلاحیت شدند/لیست نهایی کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شد

اقتصاد میهن: شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را مشخص و به وزارت کشور اعلام کرد.

شنیده‌ها حاکی از این است که پس از بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ۱۰ روز در شورای نگهبان، نهایتا این شورا نتایج احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان را مشخص و به وزارت کشور اعلام کرده است. خبرگزاری فارس نیز نوشته است: منابع مطلع حاکی از آنست که صلاحیت آقایان علی لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد و اسحاق جهانگیری مورد تایید قرار نگرفته است.

اسامی نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری

۱. سید ابراهیم رئیسی

۲. محسن رضایی

۳. محسن مهرعلیزاده

۴. سعید جلیلی

۵. علیرضا زاکانی

۶. همتی

۷. قاضی زاده هاشمی تایید شده است.

ساعاتی قبل چند نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری رسما انصراف خود را اعلام کرده بودند. قرار است وزارت کشور، فهرست نهایی را تا ساعاتی دیگر رسما اعلام کند.

واکنش مشاور وزیر کشور به اسامی نامزدهای تائیدصلاحیت‌شده

روح‌الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور با حضور در کلاب‌هاوس گفت: تا این لحظه هیچ نامه‌ای از سوی شورای نگهبان مبنی بر اعلام اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده به وزارت کشور ارسال نشده و برخی گمانه‌زنی رسانه‌ها تایید نمی‌شود.

فقط ۷ نفر تائید صلاحیت شدند

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فقط ۷ نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورا تایید صلاحیت شدند.وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها برای رد یا تایید صلاحیت برخی افراد گفت: از این موضوع اطلاع ندارم. اسامی را باید وزارت کشور اعلام کند.

اسامی نامزدها را فقط وزارت کشور اعلام می‌کند

به گزارش وزارت کشور، روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور نیز در خصوص روند اعلام اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در توئیتی نوشت: برابر ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند به رسانه‌ها فقط به عهده وزارت کشور است. هرگونه تخطی از قانون، تخلف مشهود انتخاباتی محسوب می‌شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها