۱۴۰۰ يکشنبه ۲ خرداد چاپ

آذربایجان، شعبه دوم تیم‌ملی فوتبال ایران!

آذربایجان، شعبه دوم تیم‌ملی فوتبال ایران!

اقتصاد میهن: بعد از علی قربانی، مهاجم سابق استقلال و سپاهان حجت حق‌وردی، مدافع سابق پیکان هم تابعیت کشور آذربایجان گرفته تا به عضویت تیم‌ملی این کشور دربیاید.

آخرین پست حجت حق وردی عکسی است با مهدی شریفی و علی قربانی با مدال قهرمانی لیگ فوتبال آذربایجان. مدافع سابق پیکان که در نیم‌فصل گذشته قرار بود به عنوان یکی از گزینه‌های جدید خط دفاعی به پرسپولیس ملحق شود، پس از ناکامی در آن قرارداد به کشور آذربایجان رفت و حالا در آخرین فهرست ملی‌پوشان آن کشور به عنوان بازیکن شماره ۱۳ به تیم‌ملی دعوت شده است؛ تیمی که زیر نظر جانی دی بیاسی، سرمربی ایتالیایی خود را آماده سه بازی در خردادماه برابر ترکیه، بلاروس و مولداوی می‌کند.

پیش از حق‌وردی، علی قربانی، مهاجم سابق استقلال و سپاهان به دعوت فدراسیون فوتبال آذربایجان پاسخ مثبت داده بود تا اولین ایرانی‌تبار ملی‌پوش تاریخ فوتبال آذربایجان باشد و حالا این حجت حق‌وردی، مدافع مشهدی ایران است که او هم پیراهن سر‌خ‌رنگ تیم‌ملی آذریجان را بر تن خواهد کرد؛ تیمی که در رده ۱۰۹ فیفاست و ممکن است به ایرانیان دیگری نیز برای قوی‌ترکردن تیم خود چشم داشته باشد.

خود این بازیکنان علاقه چندانی به صحبت‌کردن در این‌باره ندارند و در پاسخ به خبرنگاران ایرانی با سکوت از موضوع عبور می‌کنند، اما آنچه که مشخص است با توجه به اینکه آنها شانسی برای حضور در تیم‌ملی ایران نداشتند، حالا کشور جدیدی را برای ملی‌پوش‌شدن انتخاب می‌کنند.

در حال حاضر به جز علی قربانی و حجت حق‌وردی، مهدی شریفی، مهاجم سابق تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در سومقاییت به بازی مشغولند. درباره شریفی نیز گفته می‌شود احتمال گرفتن تابعیت آذربایجان و بازی برای تیم‌ملی این کشور توسط او وجود دارد. البته شریفی هنوز امیدهایی برای حضور در تیم‌ملی ایران دارد، اما اگر این مهم برایش محقق نشود، احتمال دارد سومین ایرانی تیم‌ملی آذربایجان باشد. البته از ایران حداقل سه بازیکن دیگر هم عضو این لیگ بودند که به ایران بازگشته‌اند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها