۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت چاپ

مطالعات طرح منطقه ویژه علم و فناوری چابهار آغاز شد

مطالعات طرح منطقه ویژه علم و فناوری چابهار آغاز شد

اقتصاد میهن: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه مطالعات طرح منطقه ویژه علم و فناوری در چابهار آغاز شده است گفت: منطقه ویژه علم و فناوری چابهار دروازه تعاملات بین‌المللی شرکت‌های دانش‌محور خواهد شد.

عبدالرحیم کُردی  اظهار داشت: قرارداد مطالعاتی طرح ویژه منطقه علم و فناوری منطقه آزاد چابهار با گروهی از اعضای هیات علمی پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس و با مدیریت دانشگاه بین‌المللی چابهار منعقد شده است.کُردی با اشاره به اینکه مدیر این پروژه مطالعاتی یکی از موسسان پارک‌های علم و فناوری ایران بوده است اظهار داشت: مقرر شده است که نتیجه مطالعات و معماری طرح منطقه ویژه علم و فناوری چابهار طی چهار ماه آینده به سازمان منطقه آزاد ارائه شود.

 مدیر عامل منطقه آزاد چابهار بیان داشت: در این طرح به مقوله نوآوری در کنار آموزش توجه شده است و در واقع این مجموعه به عنوان محلی برای اجرای طرح‌های جدید به صورت پایلوت (آزمایشی) و تکنولوژی‌محور ایفای نقش خواهد کرد تا پروژه‌های جدید در مرحله نهایی با مشکل مواجه نشوند.وی افزود: دانشگاه بین‌المللی چابهار در حال تغییر به دانشگاه نسل چهارم است و می‌بایست همگام با توسعه کسب و کارها در توسعه و متناسب با ماموریت‌های منطقه آزاد چابهار و اکوسیستم نوآوری حرکت کند.

وی با بیان اینکه این طرح به زودی در طرح تفصیلی سازمان منطقه آزاد چابهار مصوب خواهد شد ادامه داد: افراد می‌توانند طرح‌های جدید خود را به صورت پایلوت و نمونه در این منطقه ویژه اجرایی کنند.کُردی تصریح کرد: منطقه ویژه علم و فناوری چابهار، مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک‌های علم و فناوری ایران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌های بزرگ دنیا در حال تغییر رویکرد به سمت مناطق ویژه علم و فناوری هستند افزود: این مناطق با پشتوانه علمی که دارند می‌توانند بخش زیادی از نیازهای کشور را برطرف کنند.رییس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار با اشاره به مزایای فعالیت در منطقه ویژه علم و فناوری اضافه کرد: افراد و شرکت‌هایی که در این منطقه فعالیت کنند از مالیات معاف هستند و به راحتی به کشورهای دیگر دسترسی دارند ضمن اینکه می‌توانند در افزایش اشتغال هم نقش‌آفرینی کنند.وی تصریح کرد: فعالیت در این منطقه مزایا و نتایج زیادی دارد که در آینده نمودِ بیشتری پیدا خواهد کرد.

دانشگاه بین المللی چابهار در سال ۸۹ به صورت مشترک با پردیس علم و فناوری مرکز رشد دانشگاه احداث و در سال ۹۹ مرکز نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار و پارک علم و فناوری تاسیس شد و در حال حاضر ۲۴ شرکت و هسته آن در حال فعالیت هستند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها