۱۴۰۰ شنبه ۴ ارديبهشت چاپ

ضرورت تغییر ذائقه!

ضرورت تغییر ذائقه!

اقتصاد میهن: آخرین اظهارات رئیس‌جمهور درباره توصیه به مردم برای مصرف آبزیان به جای گوشت قرمز و مرغ با واکنش ‌های فراوانی مواجه شده است،‌تا جایی که برخی از مردم می‌پرسند واقعا رئیس دولت از شرایط معیشتی مردم بی خبر است که چنین توصیه‌های مشعشعی به مردم می‌کند؟

روحانی در یکی دیگر از اظهارات بحث‌برانگیزش گفت: اگر بتوانیم میگو و ماهی را به قیمت و اندازه مناسب در اختیار مردم قرار دهیم تا عادت مردم از گوشت قرمز و مرغ به سمت آبزیان حرکت کند، تحول بزرگی است! حالا و پس ازاین همه انتقاد و گلایه،‌ پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرده که سخنان روحانی تقطیع شده است! اما در همین حال همان جملاتی را که موجب این همه اعتراض شده را خودشان دوباره منتشر کرده و می گویند منظور روحانی این بوده که اگر عادت غذایی مردم به سمت آبزیان تغییر کند، بسیار خوب است.

 واقعا گویی ما در دنیای دیگری زندگی می کنیم و مقامات هم در جای دیگری هستند که این همه رنج و عذاب مردم و در صف‌ماندن ةای طولانی برای خرید مرغ با قیمت مصوب را نمی بینند! بله جناب روحانی خیلی پسندیده و خوب است اگر مردم به جای گوشت قرمز، ماهی و میگو بخورند و سلامت بمانند، ما خودمان هم این را می‌دانیم منظور شما را هم کاملا درک کردیم اما مشکل اصلی این است که مردم پول ماهی و میگو خریدن را ندارند!

خیلی‌ها همین مرغ یخ‌زده را هم مجبور شده‌اند به دلیل گرانی و بی کفایتی دولت در تامین و عرضه این کالا، از سفره فرزندانشان حذف کنند، مردم مدت‌هاست برای خرید میوه‌های ساده ای همچون پرتقال و سیب که سال‌ها و بلکه قرن‌هاست همیشه مصرف می‌کرده‌اند به دلیل گرانی و کاهش قدرت خرید به  مشکل برخورده‌اند،‌بعد شما می آیید و از تغییر ذائقه به مصرف میگو و احتمالا  لابستر می‌گوید؟

 بعد هم می‌آیند و تکذیب و تصحیح می کنند که نه اینگونه نبوده و رئیس‌جمهور از ضرورت تامین هم سخن گفته است! خوب تامین کنید دیگر! آبزیان هم نه همین مرغ را تامین کنید اگر می توانید. اگر هم مشکل است و از عهده دولت خارج است حداقل با چنین اظهارنظرهایی،  زخمی بر زخم های مردم در این شرایط سخت اضافه نکنید!مقامات دولتی این را بدانند که کارشان سیاست‌گذاری است نه توصیه به مردم برای مصرف هر چیزی. شما به عنوان دولت،‌قدرت خرید و بازار مرغ،‌گوشت قرمز ،‌ماهی و میگو را به تعادل برسانید، آنگاه خواهید دید که مردم واقعا نیازی به این توصیه‌ها ندارند و خودشان برای سلامتی‌شان ارزش بالایی قائل خواهند بود. تمام این مشکلات و در صف‌ ماندن ها که ملاحظه می‌کنید نتیجه بی‌پولی است نه ناآگاهی وگرنه چه بسیار مردمی که دوست دارند بیش از همیشه با مصرف ماهی سلامت و تندرست باشند.

رویا خسروی

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها