۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين چاپ

سقوط آزاد "نرخ رشد جمعیت کشور" به ۰.۶درصد!

سقوط آزاد

اقتصاد میهن: دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت گفت:‌ در سال ۱۳۹۹ به نرخ رشد جمعیت ۰.۶درصد سقوط کردیم و این کم‌ترین مقدار نرخ رشدی است که در تاریخ کشور عزیزمان ثبت شده است!

صالح قاسمی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ نرخ رشد جمعیت کشور ما حدود ۰.۹۵ درصد بود، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ به نرخ رشد جمعیت ۰.۶ درصد سقوط کردیم و این کم‌ترین مقدار نرخ رشدی است که در تاریخ کشور عزیزمان ثبت شده است!

وی ادامه داد: نرخ رشد ۰.۶ درصد زنگ خطری است که به صدا درآمده است و عوامل زیادی همچون عوامل اقتصادی، فرهنگی و همینطور پدیده کرونا باعث ایجاد آن شده است؛ در سال ۱۳۹۹ همچنین شاهد بودیم که نرخ باروری کشورمان به کمتر از ۱.۶ فرزند به ازای هر زن رسید، ما در این موضوع هم در حال ثبت رکورد هستیم. دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت خاطرنشان کرد:‌ نرخ باروری ۱.۶ فرزند کم‌ترین میزان در طول تاریخ کشور است، ما نگرانیم که نرخ باروری در تله باروری گرفتار شود، به طوریکه دیگر امکان جبران آن را از دست بدهیم.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها