۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين چاپ
رئیس کل سازمان امور مالیاتی مطرح کرد:

اخذ مالیات از تراکنش حساب‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان

اخذ مالیات از تراکنش حساب‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان

اقتصاد میهن: رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: سیاست اخذ مالیات بر تراکنش حساب‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و امسال هم به آن توجه ویژه می‌شود.

امیدعلی پارسا در خصوص مالیات بر سپرده‌های بانکی اظهار کرد: مالیات بر تراکنش بانکی قانون نبوده و جایگاه قانونی ندارد، اما این موضوع که اگر سازمان امور مالیاتی با بررسی تراکنش‌های مالیاتی به کتمان درآمدهای مالیاتی برسد, سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: امسال هم توجه ویژه‌ای به این موضوع خواهد شد. براین اساس مالیات بر تراکنش به عنوان درصدی از تراکنش اصلا مطرح نیست، اما مسئله بررسی تراکنش‌های بالای ۵ میلیارد افراد مطرح است. این بررسی برای متوجه شدن این موضوع است که آیا  این افراد متناسب با درآمد و ثروت خود مالیات می‌دهند یا خیر؟ وی بیان کرد: سیاست اخذ مالیات بر تراکنش حساب‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و امسال هم به آن توجه ویژه میشود. روزنه ورود هر جامعه به پیشرفت, تمرکز به درآمدهای کتمان شده یا مخفی شده است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها