۱۴۰۰ سه شنبه ۳ فروردين چاپ

اتحاد مافیای روسی و کمونیست های چینی علیه غرب

اتحاد مافیای روسی و کمونیست های چینی علیه غرب

اقتصاد میهن: روزهای خوش کمونیست های چینی که با سخاوت غرب تولیدات خود را به این کشورها صادر و در یک دوره سی ساله توانستند اقتصاد خود را توسعه دهند به سر آمده است و حالاباید با مافیای روس نشست و برخاست کنند و راه مبارزه با غرب را از مسیر مسکو طی کنند.

با آمدن بایدن و دموکراتها به کاخ سفید سختگیری اروپا و آمریکا علیه حزب کمونیست چین تشدید شده و در روزهای تازه سپری شده از ابزار تحریم علیه چین استفاده شده است. وزرای خارجه روسیه و چین روز سه‌شنبه ۳ فروردین (۲۲ مارس) در دیدار با یکدیگر بر حفظ و گسترش روابط نزدیک تاکید کردند. این ملاقات در میانه انتقادات شدید کشورهای غربی و وضع تحریم توسط نهادهای آمریکایی و اروپایی علیه مقامات این دو کشور انجام می‌شود.وانگ یی و سرگئی لاوروف در بیانیه‌ای مشترک، که پس از دیدارشان در شهر نانینگ در جنوب چین صادر شد، آمریکا را به مداخله در امور کشورهای دیگر متهم کردند و گفتند که کشورهای متبوعشان در حال تلاش برای حل معضلات جهان از تغییرات اقلیمی تا همه‌گیری کرونا هستند.

وزرای خارجه روسیه و چین با محکوم کردن تحریم‌های تازه وضع شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپا گفتند: «کشورها باید با یکدیگر بایستند تا با انواع تحریم‌های یک‌جانبه مخالفت کنند. این اقدامات توسط جامعه بین‌المللی پذیرفته نخواهد شد.»سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه زیرساخت‌های روابط متقابل را از بین برده و با این کار موجب تسریع گسترش روابط چین و روسیه شده است. ملاقات مقامات روسیه و چین پس از آن انجام می‌شود که اتحادیه اروپا برای نخستین بار بعد از سال ۱۹۸۹ میلادی با اعمال تحریم‌ علیه برخی مقام‌های چین به دلیل نقض حقوق بشر موافقت کردند.اتحادیه اروپا چهار مقام عالی‌رتبه روسیه را به‌دلیل مشارکت در محاکمه ناوالنی و سرکوب تحریم کرد.

مقامات اروپایی گفته بودند این تحریم‌ها «علیه نقض جدی حقوق بشر اقلیت مسلمان اویغور توسط دولت چین اتخاذ می‌شود.»کارشناسان حقوقی سازمان ملل می‌گویند دست‌کم یک میلیون مسلمان در اردوگاه‌های منطقه دورافتاده در غرب سین کیانگ بازداشت شده‌اند. چین همچنین متهم است که این اقلیت مسلمان را شکنجه، به کار اجباری اجباری وادار و همچنین عقیم‌ می‌کند، اتهامی که مقامات پکن آن را رد می‌کنند.اتحادیه اروپا در اوایل ماه مارس، و همگام با ایالات متحده، چهار مقام عالی‌رتبه روسیه را به دلیل مشارکت در روند قضایی منجر به محکومیت الکسی ناوالنی و سرکوب معترضان هوادار وی تحریم کرده بود.آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با وعده وضع تحریم‌های بیشتر گفته بود واکنش متحد آمریکا و اتحادیه اروپا « سیگنالی قوی به کسانی که حقوق بین‌الملل را نقض می‌کنند می‌فرستد».

روابط روسیه با ایالات متحده و اتحادیه اروپا پس از الحاق شبه جزیره کریمه در اوکراین در سال ۲۰۱۴، مداخله در انتخابات آمریکا، حملات هکری و اخیراً زندانی شدن آلکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه به پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد رسیده است.پیشتر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را «قاتل» خوانده بود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها