۱۳۹۹ جمعه ۲۹ اسفند چاپ

آمریکا، کره شمالی را تهدید به حمله نظامی کرد : همین امشب برای جنگ آماده‌ایم

آمریکا، کره شمالی را تهدید به حمله نظامی کرد : همین امشب برای جنگ آماده‌ایم

اقتصاد میهن: در پی انتقادات کره شمالی از تحرکات واشنگتن و کره جنوبی در شبه جزیره کره، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شب گذشته (پنجشنبه) در اظهاراتی تحریک‌آمیز به پیونگ یانگ هشدار داد که نیرو‌های نظامی آمریکا «همین امشب آماده نبرد» هستند.

طبق گزارش «نیویورک پست»، علیرغم هشدار‌های پیاپی کره شمالی، نیرو‌های نظامی کره جنوبی و ایالات متحده پس از یک توقف یک ساله به دلیل شیوع کرونا، مجدداً رزمایش‌های نظامی خود را از سرگرفتند.آستین شب گذشته به کره شمالی هشدار داد: «قطعاً ما آماده‌ایم "امشب نبرد کنیم" و ما به پیشرفت‌ها در جهت انتقال نهایی کنترل عملیاتی زمان جنگ به فرماندهی نیرو‌های ترکیبی آینده تحت فرماندهی جمهوری کره ادامه می‌دهیم«.

آستین به همراه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تور چهار روزه آسیایی خود را روز دوشنبه با ورود به ژاپن آغاز کردند و تقویت متحدان آمریکا در آسیا برای تقابل با کره شمالی و چین از اهداف سفر این دو مقام ارشد آمریکایی به منطقه آسیا توصیف شده است.

در همین راستا، بلینکن روز گذشته (پنجشنبه) بعد از دیدار با مقام‌های کره جنوبی در «سئول» تصریح کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی چند هفته آینده سیاست واشنگتن در قبال کره شمالی را مورد بازبینی قرار داده و فشار علیه این کشور را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد.خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اوایل هفته جاری با انتقاد از دولت بایدن، رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول در شبه جزیره کره را بعنوان تمرین برای حمله به کره شمالی توصیف کرد.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی در بیانیه‌ای به دولت بایدن هشدار داد: «ما از این فرصت برای هشدار به دولت بایدن که سخت برای گرد و خاک به راه انداختن در سرزمین ما در تلاش است، استفاده می‌کنیم و می‌گوییم که اگر می‌خواهید در چهار سال آینده در آرامش بخوابید، بهتر است از همین اول از گند زدن خودداری کنند».

کره شمالی بامداد پنجشنبه با اعلام اینکه ایالات متحده با ارسال چند پیام از طریق ایمیل و تلفن به دنبال برقراری تماس با این کشور بوده است، تلاش دولت جدید آمریکا برای برقراری تماس با این کشور را «فریبی سخیف» برای اتلاف وقت توصیف کرد و تأکید کرد که تا زمانیکه واشنگتن سیاست‌های خصمانه خود را تغییر ندهد، با آن وارد مذاکره نخواهند شد. مقام‌های پیونگ یانگ می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها