۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ اسفند چاپ
قائم مقام وزیر صمت مطرح کرد؛

آغاز توزیع کالا‌های ضروری شب عید از 20 اسفند

آغاز توزیع کالا‌های ضروری شب عید از 20 اسفند

اقتصاد میهن: قائم مقام وزیر صمت با اشاره به ذخیره سازی ۴۰ هزار تن میوه برای شب عید گفت: از ۲۰ اسفند برای مقاطع شب عید و رمضان از طریق شبکه منتخب توزیع کالا‌های ضروری شب عید را منظم توزیع خواهیم کرد.

محمدصادق مفتح، با بیان اینکه باید زمینه‌ها و عوامل اصلی بروز تخلف و گران فروشی از بین برود افزود: درصد کمی هستند که مرتکب گران فروشی می‌شوند و دلیل آن هم یکی اجبار است و فرد از روی اجبار مرتکب تخلف می‌شود و دلیل دیگرش این است حس می‌کند که نظارتی وجود ندارد.مفتح در خصوص فروش اجباری کالا و کالای سرباری هم گفت: اگر شرکت پخشی کالا یا کالا‌هایی را به اجبار بفروشد یا فروش کالایی را منوط به خرید کالای دیگری کند تا لغو پروانه اش خواهیم ایستاد و به عنوان مخل نظام اقتصادی قابل پیگرد است.رئیس اتاق اصناف تهران هم گفت: اگر عرضه و تقاضا هماهنگ باشد در بازار مشکلی پیش نخواهد آمد.

قاسم نوده فراهانی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها و نظارت اصناف و تعزیرات برای برخورد با گران فروشی‌های احتمالی افزود: به همه اصناف ابلاغ کرده ایم که حق ندارند کالایی را بدون فاکتور بخرند برای اینکه ضرایب سود هر صنف معین است و نمی‌توانند از آن تخلف کنند.رئیس اتاق اصناف تهران همچنین با بیان اینکه امسال هم نمایشگاه بهاره نداریم گفت: به جای برگزاری نمایشگاه‌ها، فروش فوق العاده را از طریق اصناف برگزار می‌کنیم که اگر رضایت اکثر مردم جلب شود دیگر بساط برگزاری نمایشگاه‌های عید را برای همیشه جمع می‌کنیم. محمدعلی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات هم با اشاره به تشدید بازرسی‌ها و برخورد قاطع با متخلفان و گرانفروشان و فروشندگان کالا‌های اجباری، ابراز امیدواری کرد قانون تعزیرات زودتر اصلاح شود تا بازدارنده باشد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها