۱۳۹۹ شنبه ۹ اسفند چاپ

نوسان غیرمنتظره سکه /هجوم سکه بازان به بازار دلار

نوسان غیرمنتظره سکه /هجوم سکه بازان به بازار دلار

اقتصاد میهن: قیمت طلای جهانی روز جمعه کف حمایتی هزار و 750 دلاری را از دست داد؛ این عامل می تواند معامله گران بازار سکه را در لاک دفاعی قرار دهد و به صورت غیرمنتظره منجر به از دست رفتن سطح 11 میلیون و 200 هزار تومانی قیمت سکه امامی شود.

با این حال، نوسانات پشت خطی روز جمعه نشان می داد که سکه بازان به راحتی حاضر به از دست دادن سطح یاد شده نیستند؛ فلز گران بهای داخلی حتی زمانی که اونس طلا در محدوده هزار و 720 دلار معامله شد، تن به تثبیت زیر سطح 11 میلیون و 200 هزار تومان نداد. در این شرایط، به نظر می رسد، روز شنبه تا زمان تسویه معاملات فردایی، سکه در برابر کاهش معنادار قیمت مقاومت کند؛ ولی پس از آن دچار افت زیادی شود.

تنها عامل حمایت از قیمت سکه

تنها یک عامل می تواند موجب شود که سکه امامی دچار افت معنادار نشود و آن افزایش ارزش دلار در بازار داخلی است. روز جمعه گفته می شد که سکه بازان برای مقاومت در برابر نزول اونس طلا، شروع به خرید دلار کرده اند. در معاملات پشت خطی نیز اسکناس آمریکایی به بالای سطح 25 هزار و 500 تومان رفته بود. با این حال، در صورتی که امروز نرخ حواله درهم دچار نزول شود، سکه بازان نمی توانند به راحتی در برابر نیروهای کاهشی بازار ارز مقاومت کنند. البته حرکت دلار به سمت 26 هزار تومان، به صورت موقت اثرات سقوط انتهای هفته طلای جهانی را بی اثر خواهد کرد.

به نظر می رسد، سناریوی مورد علاقه حامیان سکه این است که در 2 روز ابتدایی هفته تا حدی از ارزش فلز گران بهای داخلی حفاظت کنند و منتظر آغاز بازارهای جهانی در روز دوشنبه باشند؛ اونس طلا در ساعات پایانی روز جمعه، در راه افزایش قیمت قرار گرفته بود و سکه بازان امیدوارند در آغاز این هفته بازارهای جهانی، این روند افزایشی ادامه پیدا کند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها