۱۳۹۹ چهارشنبه ۶ اسفند چاپ

کاهش ۳۵ درصدی تقاضای مواد غذایی

کاهش ۳۵ درصدی تقاضای مواد غذایی

اقتصاد میهن: دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: با اینکه در اسفندماه قرار داریم و نزدیک به عید هستیم اما متاسفانه نشانه‌ای از عید در فروشگاه‌ها نمی‌بینیم و خبری از جنب و جوش همیشگی نیست.

قاسمعلی حسنی در مورد وضعیت بازار مواد غذایی اظهار کرد: افزایش چندباره قیمت‌ها در سه سال گذشته از طرف تولیدکنندگان و در بعضی موارد بی‌انصافی فروشندگان آواری بر سر مصرف‌کنندگان شد. چون دریافتی حقوق‌های ثابت کارمندان، کارگران و اقشار آسیب‌پذیر متناسب با افزایش قیمت‌ها زیاد نشده است، در بیشتر کالاها به اندازه قابل توجهی رکود به وجود آمده است.

وی افزود: با اینکه در اسفندماه قرار داریم و نزدیک به عید هستیم اما متاسفانه نشانه‌ای از عید در فروشگاه‌ها نمی‌بینیم، خبری از جنب و جوش همیشگی نیست. این موضوع نه به خاطر فراموش کردن عید بلکه به خاطر کاهش قدرت خرید مردم است بطوریکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست کم ۳۵ درصد کاهش تقاضا داریم.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: تمامی کالاهایی که با ارز دولتی یا نیمایی وارد می‌شوند برای مصرف‌کننده با نرخ آزاد محاسبه می‌شوند. یعنی کالایی که مصر‌کننده می‌خرد با دلار آزاد برای او محاسبه می‌شود. بنابراین قیمت ارز در این حوزه تاثیر چندانی ندارد اما بی‌تاثیر هم نیست.

وی در مورد وضعیت روغن در بازار خاطرنشان کرد: بسیار غم‌انگیز است که ما همچنان در مورد روغن بحث داشته باشیم. دولت باید اجازه دهد که بنکداران از خارج کالا وارد کنند تا این مشکلات حل شود. آفت همه این مسائل ارزهای دولتی است، در بسیاری از قسمت‌های بنکداری ما روغن جامد برای عرضه نداریم.حسنی بیان کرد: ما از خرید روغن‌هایی که به شرط خرید دیگر اقلام مانند رب، برنج و تن ماهی فروخته می‌شد استقبال نکردیم و این کار را انجام نمی‌دهیم و اگر تولیدکنندگان نیز چنین شرطی بگذارند ما خرید نمی‌کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما از دولت می‌خواهیم که اجازه دهد که با پتانسیل بنکداران، کالا وارد کشور شود. ما ارز، ریال یا وام نمی‌خواهیم فقط می‌خواهیم قوانین دست‌وپاگیر کنار بروند تا کالا به حد کافی وارد کشور شود. این باعث تعادل قیمت‌ها، فراوانی در بازار و آرامش خاطر مصرف‌کنندگان می‌شود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها