۱۳۹۹ دوشنبه ۲۷ بهمن چاپ

برگزاری نمایشگاه‌ها در جزیره کیش فرصتی طلایی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

برگزاری نمایشگاه‌ها در جزیره کیش فرصتی طلایی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

اقتصاد میهن: جزیره کیش با عنوان یک منطقه آزاد یکی از بهترین مناطق برای برگزاری نمایشگاه‌های بازرگانی، صنعتی و تجاری است. برگزاری نمایشگاه در هر نقطه‌ای بازتابی از وضعیت اقتصادی آن منطقه و کشور است و این بازتاب زمانی که نمایشگاهی در جزیره کیش برگزار می‌شود بیشتر نمایان است.

در دو دهه‌ای که جزیره کیش به عنوان محل اصلی و جدی برگزاری نمایشگاه‌ها معرفی شده اثرات بسیار مثبتی داشته است از جمله اثرات مثبت این نمایشگاه‌ها جذب گردشگران و افزایش حضور مسافران به این جزیره بوده است. کسانی که به واسطه برگزرای این نمایشگاه‌ها به جزیره کیش می‌آیند هدفشان فقط گردشگری و یا شرکت در یک نمایشگاه نیست بلکه آنها صاحبان سرمایه، مشاغل و برندهایی هستند که به دنبال بازارهای جدید می‌گردند و با حضور خود در نمایشگاه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری را رصد می‌کنند از این منظر مسئولان جزیره کیش به این نمایشگاه‌ها می‌توانند به عنوان یک فرصت طلایی برای جذب سرمایه برای ایجاد شغل و رونق اقتصادی در جزیره کیش نگاه کنند اما نباید از این فرصت  فقط برای برگزاری نمایشگاه‌های داخلی استفاده کرد بلکه با توجه به اینکه جزیره کیش منطقه آزاد است می‌توان برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی استفاده بسیار خوبی انجام داد.

برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی با حضور شرکت‌ها و برندهای بین المللی و معتبر می‌تواند باعث شود تا آنها با دیدن امکانات و قابلیت‌های جزیره کیش در این جزیره سرمایه‌گذاری کنند به رغم آنکه تا امروز ظرفیت‌های زیاد جزیره کیش کشف شده و از آن در راستای توسعه کشور استفاده شده اما همچنان این جزیره دارای پتانسیل‌های پنهانی است که می‌توان آن را با یک برنامه‌ریزی درست و سرمایه‌گذاری تبدیل به بالفعل کرد.

در کنار برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌توان با کمتر شدن همه‌گیری ویروس کرونا همایش‌های بزرگ منطقه‌ای را برگزار کرد. بخصوص با توجه به آب و هوای مطلوب جزیره کیش در زمستان و بهار فرصت بزرگی است که بدون جابجایی هیچ کالا و یا باری صاحبان برندها را با برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های جذاب به این جزیره دعوت کرد حتی در ادامه می‌توان با برگزاری تورهای گردشگری علاوه بر ویژگی‌های اقتصادی جزیره بخش گردشگری جزیره و صنعت توریسم را نیز توسعه داد بنابراین نمایشگاه‌ها علاوه بر جذب گردشگر فرصت طلایی برای معرفی امکانات جزیره کیش با هدف سرمایه‌گذاری‌های کلان تولیدی و اقتصادی است.

از سوی دیگر همگیری کرونا به ما ثابت کرد که باید در بخش خدمات بخصوص خدمات گردشگری فعال شویم و به گفته مقام معظم رهبری ما چاره‌ای جز قوی شدن در زمینه‌های مختلف نداریم و یکی از راه‌های این تقویت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است و باید سرمایه‌گذاران و صاحبان برندهای داخلی و خارجی را با ارائه خدمات ویژه و امتیازاتی تشویق کرد تا راغب شوند در جزیره کیش نیز فعال شوند و حتی شرکت‌های خارجی می‌توانند محصولات خود را تحت استاندارد و لایسنس جهانی در جزیره کیش تولید کنند. سازمان منطقه آزاد کیش باید در کنار برگزاری نمایشگاه برای مدیران و غرفه‌داران  حاضر در نمایشگاه تورهای  گردشگری برگزار کرد تا با مناطق بکر جزیره کیش آشنا شوند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها