۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ بهمن چاپ
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد

آزادسازی ۴۰ درصدی سهام عدالت در دهه فجر منتفی شد/ ثبت نام در سامانه سجام ، غیر حضوری و رایگان است

آزادسازی ۴۰ درصدی سهام عدالت در دهه فجر منتفی شد/ ثبت نام در سامانه سجام ، غیر حضوری و رایگان است

اقتصاد میهن: مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: ثبت نام در سامانه سجام رایگان است و نیازی به مراجعه به کارگزاری‌ها و پلیس +۱۰ نیست.

حسین فهیمی با تاکید بر ضرورت ثبت نام سهام‌داران عدالت در سامانه سجام گفت: ثبت‌نام در سامانه سجام رایگان است و نیازی به مراجعه به کارگزاری‌ها و پلیس +۱۰ نیست.وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی ادامه داد: ارزش این شرکت‌ها ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است و سهام‌داران عدالت باید خودشان انتخاب کنند چه کسانی این دارایی را مدیریت کنند.

فهیمی با اشاره به وعده رییس جمهوری مبنی بر  آزادسازی ۴۰ درصدی سهام عدالت در دهه فجر اظهار داشت: با توجه به شرایط بازار امکان فروش و آزادسازی ۴۰ درصد باقی مانده وجود ندارد. وی گفت: به هر حال فروش متوقف نشده اما قرار است شرکت‌ها و‌ نهادهای بزرگ خریدار این سهام باشند.

وی با بیان اینکه برای افرادی که نسبت به آزادسازی 60 درصد سهام عدالت اقدام نکرده‌اند تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم گفت: برای این افراد امکان استفاده از تسهیلات بانکی وجود دارد که آن را در قالب کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت ارائه می‌دهیم و تا 60 درصد ارزش روز سهام عدالت افراد به این کارت واریز می‌شود.رییس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی افزود: افراد اگر تا یک ماه بتوانند مبلغی که کارت اعتباری با آن شارژ شده را برگردانند این تسهیلات برای آنها قرض الحسنه مسحوب خواهد شد.

وی گفت:‌ اگر افراد تا یک ماه پس از برداشت مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت نسبت به بازپرداخت آن اقدام نکند این تسهیلات برای آنها تبدیل به تسهیلات سه ساله خواهد بود.فهیمی درباره سود تسهیلات سهام عدالت اظهار داشت: درباره سود هر بانکی خودش تصمیم می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت در پرنوسان‌ترین دوره بازار سرمایه رخ داد که ابعاد آن تحت تاثیر این نوسان‌ها قرار گرفت، اظهار داشت:‌ تاکنون طرحی به وسعت سهام عدالت در بازار سرمایه نداشتیم که امروز از جمعیت 85 میلیون نفری کشور 50 میلیون نفر مخاطب این طرح هستند و دارایی آن معادل با بودجه سال گذشته است.

فهیمی با تاکید بر اینکه همواره توصیه ما این است که مردم نسبت به فروش سهام عدالت اقدام نکنند اظهار داشت: به طور قطع اگر حجم زیادی از این سهام برای فروش وارد بازار شود، بازار را به هم می‌ریزد و این به نفع سهامداران نیست.رییس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره برگذاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تاکید کرد:‌ این حق مردم است که خودشان نسبت به مدیریت دارایی اقدام کنند و مدیران این شرکت‌ها توسط خود سهامداران تعیین شود بنابراین مردم باید از این حقوق مسلم خود بهره‌مند شوند.

فهیمی ادامه داد: 30 میلیون نفر روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کردند و امروز در آستانه برگزاری مجامع عمومی این شرکت‌های استانی هستیم که سهامداران غیرمستقیم می‌توانند مدیرانی که دارایی آنها را مدیریت می‌کنند انتخاب کنند. وی افزود: تاکنون 15 استان مرحله اول مجمع عادی به طور فوق العاده را برگزار کردند و بزودی بقیه استان‌ها را این مراحل را پشت سر می‌گذارند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها