به گزارش روابط عمومی بیمه میهن؛ دکتر رضا مصطفوی با اعلام این خبر، گفت: امروز صنعت بیمه برای افزایش ضریب نفوذ در جامعه نیازمند بهرهگیری از تمامی ظرفیتها به خصوص در حوزه نوآوری و فناوری است که این امر با توجه به جایگاه و ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و استارتآپها امکانپذیر است، کما اینکه از مدتها پیش نیز استارتآپها برای تسهیل امر صدور بیمه، به کمک شبکه فروش صنعت بیمه آمدهاند.
وی افزود: از آنجایی که شرکتهای دانش بنیان نقش مهمی در اقتصاد کشور و نیز توسعه همهجانبه صنایع ایفا میکنند، ما نیز قصد داریم در صنعت بیمه با بهرهمندی از توان این شرکتها ضمن توسعه این صنعت، میزان ضریب نفوذ بیمه را در میان مردم افزایش دهیم، از اینرو لازم است یک همافزایی و بهمرسانی میان صنعت بیمه و شرکتهای دانش بنیان ایجاد شود تا ضمن ارائه نیازهای فناورانه خود در این بخش، با توانمندیهای این شرکتها نیز بیشتر آشنا شویم.
مدیرعامل بیمه میهن با تاکید بر ضرورت نوآوری در صنعت بیمه، اظهار داشت: امروز صنعت بیمه برای رشد و ارتقای سطح خدماترسانی به بیمهگذاران خود نیازمند توسعه ابزارهای نوین بیمهای است که این توسعه قطعا بدون بهرهمندی از نوآوریهای روز امکانپذیر نخواهد بود از اینرو در تعاملی که با صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان نهاد تامین مالی شرکتهای دانش بنیان برقرار کردیم، قصد داریم رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت بیمه را با مشارکت این صندوق برگزار و طی آن از توان این شرکتها در توسعه صنعت و نیز افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه استفاده کنیم.
به گفته مصطفوی، صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از ابزارهای متنوع خود از قراردادهای منعقد شده در این رویداد با هدف توسعه بازار و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان به متقاضیان فناوری در صنعت بیمه حمایت مالی میکند.
بر اساس این گزارش، صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون در قالب سلسله رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه، نیازهای مختلف صنایع خودرو، نفت و گاز و پتروشیمی، غذایی، آب و برق و انرژی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معدن و صنایع معدنی، امنیت فناوری اطلاعات، پزشکی، دارو و سلامت، کشاورزی و صنایع وابسته، برق، صنایع و مشاغل شهری، سرامیک، کاشی و لعاب، توانبخشی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حوزه فضایی را با بهمرسانی این صنایع با شرکتهای دانش بنیان رفع کرده است.
به گفته مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی در جریان بهمرسانی طرف عرضه و تقاضای فناوری که با هدف کمک به صنایع بزرگ در شرایط تحریم، تزریق فناوری، توسعه بازار دانش بنیان، تقویت روحیه خودباوری جوانان، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان دانشگاه برگزار شده است، تاکنون نزدیک به 300 نیاز فناورانه معرفی شده و بیش از 300 جلسه مذاکره B2B نیز بین عرضه کننده کالای دانش بنیان و متقاضیان برگزار شده است.
همچنین در جریان این رویدادها چنانچه قراردادی میان صنایع مختلف و شرکتهای دانش بنیان منعقد شود مورد حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی قرار میگیرد به طوری که متقاضیان محصولات دانش بنیان میتوانند از تسهیلات لیزینگ و استصناع صندوق نوآوری استفاده کنند که در این طرح متقاضی 20 درصد هزینه خرید محصول را به صورت نقدی پرداخت و 80 درصد دیگر را در قالب تسهیلات 9 درصد از صندوق نوآوری دریافت میکند.