۱۳۹۹ جمعه ۱۰ بهمن چاپ

رواج «چشمه‌خواری» در استان‌های شمالی کشور

رواج «چشمه‌خواری» در استان‌های شمالی کشور

اقتصاد میهن: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: متاسفانه در خطه شمالی کشور علاوه بر زمین‌خواری و کوه‌خواری با پدیده دیگری به‌نام چشمه‌خواری نیز رو به رو هستیم.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس از سفر خود به استان گیلان برای بررسی وضعیت زیست محیطی خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه در خطه شمالی کشور علاوه بر زمین خواری و پدیده کوه خواری با پدیده دیگری بنام چشمه خواری رو به رو هستیم.وی افزود: برخی‌ها همزمان با فروش برخی زمین ها و مراتع، چشمه را هم با زمین به خریدار فروخته اند در حالی که این قانونی نیست و ما به جد پیگیر بررسی این موضوع هستیم.

رفیعی با تاکید بر اینکه شمال فروشی نسبت به گذشته شدت بیشتری یافته است، تصریح کرد: گوشه گوشه خطه شمالی کشور مورد تعرض قرار گرفته و حتی طبقات اجتماعی را نیز به هم ریخته است به گونه ای در یک محل، ویلاهای آنچنانی وجود دارد و کمی پایین تر از آن خانه هایی هستند که از انشعابات آب، برق و گاز  محروم هستند. رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به قانون مالیات بر خانه های خالی، گفت: اگر قانون مالیات بر خانه های خالی به درستی اجرا شود شاهد ساخت بی رویه ویلاهای لوکس در مناطق مختلف کشور به ویژه نوار شمالی کشور نخواهیم بود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها