۱۴۰۲ سه شنبه ۱۷ بهمن چاپ

بومی‌سازی بزرگترین سامانه تصفیه نانو اُزُن جهان توسط شرکت دانش بنیان منطقه آزاد ماکو

بومی‌سازی بزرگترین سامانه تصفیه نانو اُزُن جهان توسط شرکت دانش بنیان منطقه آزاد ماکو

اقتصاد میهن: سامانه نانوحباب دانش‌بنیان برای حذف طعم و بوی نامطبوع آب توسط یک شرکت دانش بنیان منطقه آزاد ماکو با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن از روابط عمومی منطقه آزاد ماکو، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بینان رییس جمهور در افتتاح سامانه نانوحباب دانش‌بنیان برای حذف طعم و بوی نامطبوع آب، مهم‌ترین راهبرد معاونت علمی را کاربردی‌سازی دستاوردهای دانش بنیان در زندگی و اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد.روح‌الله دهقانی با بیان این‌که بهره‌برداری این سامانه پیشرفته و کارآمد ماحصل یک همکاری اثربخش میان بخش متقاضی و متخصصان توانمند شرکت های دانش بنیان با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو است، افزود: تمامی اتفاقات مهم و تحول‌آفرین که به دست دانش‌بنیان‌ها محقق شده، حاصل اعتماد و همکاری دستگاه‌ها و مردم به این شرکت‌ها بوده است و امروز با بهره‌برداری از این سامانه، یک نیاز مهم که به طور مستقیم در زندگی مردم اثرگذار است، تامین شد.وی خاطرنشان کرد: این سامانه بزرگ‌ترین ازن‌زنی اجرا شده در سطح منطقه است که نتایج و اثرات بسیار خوبی همچون کاهش مصرف انرژی و افزایش سه برابری کارایی ازن در حذف بو و طعم نامطبوع اب را در کنار صرفه‌جویی مالی قابل توجه به همراه داشته است.

دهقانی افزود: این اتفاق مهم، با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت آب و فاضلاب کشور و استانداری مرکزی، گام مهمی در بهبود زندگی مردم با نقش افرینی مستقیم فناوری و دانش را رقم می زند.وی با اشاره به فعالیت بالغ بر ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر به کمک این شرکت ها، بیش از ۹۰ درصد از داروی مورد نیاز حوزه سلامت در داخل کشور تامین می‌شود. در حوزه‌های دیگر نیز شرکت‌ها حضوری اثرگذار دارند و شرکت‌ها گام جدی را برای تحقق عملیاتی در زندگی مردم برداشته‌اند.

دهقانی با تاکید بر رویکرد جدی و اولویت‌دار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مبنی بر نقش‌آفرین کردن حداکثری اقتصاد دانش بنیان و دستاوردهای علمی، فناورانه و نوآورانه در بهبود زندگی مردم گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از دو دهه است که به نقش‌آفرینی جدی و اثرگذار دانش و فناوری در جامعه به ویژه اقتصاد تاکید دارند و گفتمان جنبش نرم افزاری و پیشرفت‌های علمی در همین راستا از سوی ایشان مورد تاکید قرار گرفته است. خوشبختانه به دستاوردهای علمی و فناورانه بسیار خوبی نیز طی این دو دهه دست یافته‌ایم و امروز زمان آن فرارسیده است که نقش و تاثیر دستاوردهای دانشی و فناورانه را در بهبود زندگی مردم و اقتضاد، نمایان کنیم.رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این که سامانه پیشرفته نانوحباب، نمادی از نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در بهبود زندگی مردم و ارتقای بهره‌وری است، ادامه داد: سامانه دانش بنیانی که امروز بهره‌برداری شد، نتیجه کوشش، دانش و نوآوری نخبگان این کشور است و اثرات آن به وضوح در بهبود زندگی مردم، ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه ها احساس می‌شود.

دهقانی با تاکید بر این‌که حمایت جدی معاونت علمی از ایفای نقش واقعی فناوری و نواوری در زندگی مردم است، ادامه داد: اگر مردم اثر فناوری و نوآوری را در زندگی خود احساس کنند، قطعا بزرگ‌ترین حامی آن خواهند بود. وی افزود: توانمندی های خوبی در شرکت های دانش بنیان وجود دارد که با حمایت و عزم بسیار خوبی که در دستگاه های ما وجود دارد، می‌تواند تحولات عمیق و اثرگذاری را در اقتصاد و ارتقای زندگی جامعه رقم بزنند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها