۱۳۹۹ دوشنبه ۱ دي چاپ

هشدار سازمان استاندارد: روغن سه کاره دروغ است؛ نخرید!

هشدار سازمان استاندارد: روغن سه کاره دروغ است؛ نخرید!

اقتصاد میهن: معاون نظارت بر اجرای استاندارد گفت: استانداردی برای روغن خوراکی با کاربرد « پخت و پز، سالاد و سرخ کردنی» با عنوان روغن سه کاره وجود ندارد.

 

به گزارش روابط عمومی استاندارد، مشخصات درج شده بر روی فرآورده روغن سرخ کردنی با نام تجاری« اولترا هایلی» محصول واحد تولیدی طبیعت سبز پارس کهن با استاندارد ملی ایران به شماره 4152 با عنوان « روغن سرخ کردنی- ویژگی ها و روش های آزمون» مغایرت دارد.

روغن های سه کاره استاندارد نیست

بنا بر این گزارش، وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد با بیان اینکه برای روغن های خوراکی با کاربردهای مختلف، استانداردهای ملی جداگانه تدوین شده است گفت: استانداردی برای روغن خوراکی با کاربرد « پخت و پز، سالاد و سرخ کردنی» با عنوان روغن سه کاره وجود ندارد.مرندی مقدم اضافه کرد: انواع روغن های مایع از جمله روغن سویا، آفتابگردان، کانولا و مخلوط این روغن ها با نام روغن مایع مخلوط ( مورد مصرف برای پخت و پز و سالاد ) روغن مخصوص خانوار( مورد مصرف برای پخت و پز) و روغن سرخ کردنی( مورد مصرف سرخ کردن) معرفی می شوند.

این روغن به تایید سازمان ملی استاندارد نرسیده است

معاون نظارت بر اجرای استاندارد با اشاره به تبلیغ روغن سرخ کردنی با نام تجاری «اولترا هایلی» محصول واحد تولیدی طبیعت سبز پارس کهن با عنوان روغن سه کاره در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: سازمان ملی استاندارد ایران هیچگونه تاییدیه ای به « روغن مصرفی سه کاره» نداده است و این عبارت که باعث القاء شبهه کیفیت برای مصرف کنندگان می شود، مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران نیست. مصرف کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقررات استانداردهای ملی به پرتال این سازمان به نشانی isiri.gov.ir مراجعه نمایند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها