۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ آذر چاپ

بازداشت 10 داماد هندی به جرم تغییر دادن مذهب عروس

بازداشت 10 داماد هندی به جرم تغییر دادن مذهب عروس

اقتصاد میهن: پلیس هند اعلام کرد ده مرد را که پس از عقدِ ازدواج، همسر خود را به تغییر مذهب واداشته‌ بودند بازداشت کرده است. مقامات پلیس ایالت اوتار پرادش اعلام کردند که این ده مرد با شکایت والدین همسرشان دربارهٔ آنکه داماد،‌ دختر آنها را وادار به تغییر دین کرده، بازداشت شده‌اند.

 

این متهمان تحت قانون تازه‌ای بازداشت شده‌اند که میان مردم هند به قانون مقابله با «عشق جهادی» (Love Jihad) معروف شده است. قانون تازهٔ ضدّ تغییر دین نخستین‌بار ماه گذشته علیه «تغییر مذهب به‌شکل اجباری یا ساختگی»، در ایالت اوتار پرادش هند به تصویب رسید،‌ و مطابق آن هرکس دیگران را به تغییر آیین وا دارد یا از طریق ازدواج آنان را به این کار راضی کند به زندان محکوم می‌شود. اوتار پرادش با ۱۹۰ میلیون نفر سکنه پرجمعیّت‌ترین ایالت هندوستان به‌شمار می‌رود، و مقامات آن گفته‌اند که این قانون برای پیشگیری از ازدواج‌های ساختگی و همچنین محافظت از زنان تصویب شده است.

گرچه قانون تازه از دین خاصی نام نمی‌برد اما منتقدانش می‌گویند که مصوّبهٔ اخیر، اسلام‌هراسانه است و هدف از آن مقابله با «عشق جهادی» است.هندوهای تندرو معتقدند در فرآیندی که «عشق جهادی» نامیده می‌شود، مردان مسلمان، با وعدهٔ عشق و ازدواج، زنان سادهٔ هندو را می‌فریبند و آنها را مسلمان می‌کنند.

مطابق قانون تازه، زن و مردی که دین‌ متفاوت با هم دارند یک ماه پیش از ازدواج باید مراتب را به اطلاع قاضی ایالت برسانند و اگر پس از استعلام دادگاه مشکلی در کار نبود اجازهٔ ازدواج به آنها داده خواهد شد. دست‌کم چهار ایالت دیگر هند نیز اعلام کرده‌اند که درصدد تهیه و تصویب قوانین مشابهی برای مقابله با تغییر دین اجباری هستند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها