۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ آذر چاپ
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو اعلام داشت؛

3 اتفاق زیربنایی صنعت بیمه در 1سال اخیر

3 اتفاق زیربنایی صنعت بیمه در 1سال اخیر

اقتصاد میهن: مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو در سالروز فرارسیدن ۱۳ آذر روز ملی بیمه، با بررسی رویدادهای یک سال اخیر صنعت بیمه اظهار داشت: در این بازه زمانی سه اتفاق زیربنایی در صنعت بیمه کشور رخ داده که جان تازه‌ای به این صنعت بخشیده است.

نیما نوراللهی یکی از اتفاقات مهم در صنعت بیمه کشور را ابلاغ تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی دانست و گفت: متولیان صنعت بیمه سال‌ها به‌دنبال تاسیس این صندوق بودند و این مساله را می توان یکی از مهمترین اتفافات صنعت بیمه برشمرد.وی استفاده صنعت بیمه از ظرفیت‌های بازارسرمایه را یکی دیگر از اتفاق‌های مهم صنعت بیمه در یک سال اخیرعنوان کرده و افزود: شرکت‌های بیمه‌ای به درستی از ظرفیت بازارسرمایه استفاده کردند که چابکی لازم را برای حضور حداکثری در این بازارداشتند با این حرکت شاهد رشد سود سرمایه گذاری‌ها در صنعت بیمه هم بودیم.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای توانستند از سودآوری حاصل از بازار سرمایه اصلاح ساختار مالی خود را انجام دهند و بخش بزرگی از کسری ذخایر خود را از محل این سودآوری پوشش دهند که این مساله اتفاق مثبتی برای صنعت بیمه بود. نوراللهی گفت: آثار مثبت استفاده از ظرفیت بازارسرمایه در صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه از نظر سودآوری و سود هرسهم مشهود است. به گفته وی یکی دیگر از رویدادهای مهم یک سال اخیر توجه تمام مدیران عامل و هیات مدیره شرکت‌های بیمه به افزایش سرمایه متناسب با افزایش ارزش ریسک‌های پذیرفته شده بوده که این مهم تقریبا در تمامی شرکت‌ها یا اتفاق افتاده یا در حال اتفاق است.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو بیان کرد: بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سود انباشته و یا آورده نقدی را به صورت جدی در برنامه خود قراردادند که سبب شد وضع توانگری مالی شرکت‌های بیمه متناسب با افزایش ریسک حفظ شود.

نوراللهی به همراهی بیمه مرکزی درافزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای نیز اشاره کرده وگفت: بیمه مرکزی در حداقل زمان تاییدهای لازم برای این موضوع را به شرکت‌های بیمه ای داد. وی با بیان اینکه ” صنعت بیمه در کنار تمام مسائل، به موضوع تحول دیجیتال باید توجه بیشتری داشته باشد” افزود: صنعت بیمه با تحول دیجیتال کمی فاصله دارد که می توان با اصلاح ساختارهای مالی همه شرکت‌ها به این موضوع بیشتر پرداخت. مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو اظهار داشت: حذف برگه بیمه‌نامه شخص ثالث یکی از موضوعاتی است که سرویس دهی به مشتریان را تسهیل کرده است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک رفاه بانک توسعه تعاون فولاد خراسان بانک تجارت بانک ملی موسسه ملل بانک سینا بانک صادرات ایران بیمه ملت
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها