۱۳۹۹ جمعه ۷ آذر چاپ

جنجال اظهارات سخیف عیسی کلانتری، درباره امام خمینی(ره)

جنجال اظهارات سخیف عیسی کلانتری، درباره امام خمینی(ره)

اقتصاد میهن: به تازگی فیلمی از عیسی کلانتری، ریاست سازمان محیط زیست منتشر شده است که وی امام خمینی(ره) را فرزند ناخلف آمریکا توصیف نموده و دلیل پیروزی انقلاب اسلامی را برداشته شدن حمایت آمریکایی‌ها از محمدرضا پهلوی اعلام کرده که امام خمینی از این فرصت استفاده کرد!

در این روزها قطعه کلیپی در فضای مجازی نشر یافته که در آن آقای عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست «امام خمینی» را فرزند ناخلف آمریکا خوانده است. استدلال ایشان هم مبتنی بر آن است که مدعی می شود «آمریکایی ها پشت شاه را خالی کرده اند و او را تنها گذاشته اند».  سایت جماران با این مقدمه نوشته است: این سخن از جهات عدیده مورد مناقشه است. اول آنکه مطابق هیچ سند و مدرکی آمریکایی ها پشت شاه را خالی نکردند و این نه تنها با شواهد تاریخی در تضاد است. مطابق همه اسناد منتشر شده، شاه و رژیم پهلوی تا آخرین لحظات حیات خود از حمایت کامل غرب و حتی شوروی برخوردار بوده است.

در این‌باره فقط کافی است به متن منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز اشاره شود که در آن از قول ژنرال رابرت هایزر فرستاده ویژه کارتر در تهران آمده است که او در نشستی در نیویورک به تیم «پروژه ایگل» گفت که از سران نظامی ارشد ایران خواسته بود برای نگاه داشتن شاه در قدرت هر تعدادی از تظاهرکنندگان را که لازم است، بکُشند. طبق صورت جلسه آن نشست، ژنرال هیوسر گفت که به ژنرال‌های ایرانی گفته بود اگر تیراندازی هوایی نتوانست تظاهرکنندگان را پراکنده کند، «سینه‌های آن‌ها را هدف قرار دهید». وی همچنین ژنرال‌های ایرانی را بزدل توصیف کرده بود.

نکته دوم اما درباره ادبیات منحط و مبتذل آقای کلانتری است که در باره شخصیت امام از تعبیر زشت «فرزند ناخلف» استفاده می کند. آقای کلانتری ظاهرا از کمترین میزان از ادب سیاسی و اجتماعی برخوردار نیست که درباره مقتدای کشور از این واژه زشت و توهین آمیز بهره می گیرید. راستی ایشان معنای فرزند ناخلف را می داند؟ مطابق نقل فرهنگ های فارسی بهترین معنا برای این واژه « فرزندی است که مطابق با آداب خانواده اش عمل نکرده است». آیا جریان فکری نهضت اسلامی دست پرورده آمریکاست تا بگوییم چون به اندیشه آمریکا و آداب ایشان پشت کرده است، پس ناخلف بوده است. به نظر می رسد کلانتری حتی از معنای این اصطلاح هم بی اطلاع است.

حقیقت آن است که امام خمینی فرزند راستین اسلام است و این سخنان آقای کلانتری هم جز آنکه آبروی گوینده را ببرد دست آوردی نخواهد داشت، چراکه مردم ایران و مستضعفان جهان بهتر می دانند که امام در کدام مکتب پرورش یافته و در کدام اندیشه مستغرق بوده و از کدام چشمه فکری سیراب شده است.

و نکته آخر مربوط به گروهی است که این سخن را منتشر کرده اند. راستی اگر یک دهم این سخنان را، آقای کلانتری درباره رهبر انقلاب بر زبان جاری کرده بود، گروه مصاحبه‌کننده، جرأت انتشار آن را داشت؟ آیا امام از سایر حوزه‌های ارزشمند نظام کم اهمیت‌تر است؟

گفتنی است که کلانتری پیشتر نیز درخصوص تسخیر سفارت آمریکا گفته بود: «من اصل این موضوع یعنی تسخیر سفارت را قبول ندارم. چرا که ما بالاخره در یک جامعه جهانی زندگی می‌کنیم و یک اصولی را پذیرفته‌ایم. شما خیلی راحت می‌توانستید با امریکا قطع رابطه کنید. می‌توانستید سفیر امریکا را از کشور اخراج کنید، می‌توانستید سفارت امریکا را تعطیل کنید. ولی اینکه یک مشت دانشجو بخواهند از دیوار بالا بروند و... دانشجو که نماینده مردم نیستند، نماینده ملت نیستند. اگر در این سفارتخانه جاسوسی می‌کردند جاسوس‌ها را بیرون می‌کردید. ما حق نداریم به کشوری بگوییم بیایند در کشور سفارتخانه باز کنند و بعد بخواهیم بریزیم تسخیر کنیم، اشغال کنیم، گروگان بگیریم! این رسم کشورداری نیست. گروه‌های انقلابی خودسر ممکن است یک کاری بکنند. ولی حکومت باید با آن‌ها برخورد می‌کرد.»

کلانتری همچنین به نقل از  سید محمد خاتمی، مدعی شده بود «امام آواز خواندن زنان را حرام نمی‌دانستند... خاتمی خودش گفت که امام برای استفاده از تک خوانی زنان به من دستور داد».

واکنش تند فعال اصولگرا

محمد صادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا در واکشن به اظهارات کلانتری نوشته است:

١) عیسی کلانتری (معاون حسن روحانی) به شکل رسمی، علنی، به صراحت و بدون ترس به حضرت امام اهانت کرده و ایشان را فرزند آمریکا خطاب کرده است!

٢) اما تا کنون نه کسی به او اعتراض کرده و نه صدایی از تریبون ها، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و شخصیت‌هایی که بودنشان را مدیون نام و قیام و نظام امامند برخواسته و ظاهرا همه به کار و زندگی خودشان مشغولند و برای کسی صرف نمی کند از ساحت مقدس «روح خدایی زمان ما» دفاع کند!

٣) در این میان مدعی العموم هم مشغول اقدامات واجب‌تر است و یادش رفته که بر اساس قانون، توهین به حضرت امام جرم است!

۴) کسی از سید حسن و موسسه عریض و طویلش توقعی ندارد! این موسسه قرار است بنام امام، نان و گوشت بعضی‌ها را تامین کند که می‌کند! تا امروز هم ندیده‌ایم جناب حسن آقا و موسسه تحت امرشان برای حلال بودن حقوق و مواجب هم که شده از امام و میراث امام دفاعی کرده باشند!

۵) حالا اگر کسی به اسب یک سلبریتی ضد انقلاب، یابو خطاب‌ کرده بود، جبهه اصلاحات و مواجب‌بگیران آن، در فضای حقیقی و مجازی چنان جنگ روانی به راه می‌انداختند و برای پایمال شدن اخلاق و ادب نوحه‌سرایی می‌کردند که خودی‌های ترسو و مرعوب هم وادار به همراهی شوند تا دیگر کسی جرات «تو» گفتن به یک سلبریتی وابسته به اصلاحات را هم پیدا نکند! یعنی ما این قدر نمک‌نشناس شده‌ایم؟

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها