۱۳۹۹ شنبه ۱۷ آبان چاپ

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد

اقتصاد میهن: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان جو بایدن دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری‌خواه با پیروزی جو بایدن خاتمه یافت. جو بایدن چهل و ششمین رییس‌جمهوری آمریکا شد.

سی‌ان‌ان اعلام کرد بایدن چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا شده است؛ وی هم اکنون تا رئیس جمهوری منتخب است و خانم هریس نیز اولین معاون رئیس جمهور رنگین‌پوست آمریکا خواهد بود. این رسانه اعلام کرد با اعلام پیروزی بایدن در پنسیلوانیا، کابوس ترامپ به پایان رسید و دوران ریاست جمهوری ترامپ پایان گرفت.

انتخابات آمریکا

مردم ایالات متحده در ایالت‌های مختلف روز سه‌شنبه به پای صندوق‌های رای رفتند و نتایج هر ایالت به محض مشخص شدن و بسته شدن حوزه‌های رای گیری در آن ایالت، اعلام شد.جوبایدن با 273 رای الکترال ترامپ رئیس جمهور این کشور را در انتخابات این کشور شکست داد.این درحالی است که یکی از هفت رسانه معتبر که وظیفه اطلاع‌رسانی آمار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده دارد، از رسیدن تعداد آرای الکترال جو بایدن به ۲۷۳ خبر داد.

در حالی که شمارش آرای پنسلیوانیا به عنوان کلیدی‌ترین و سرنوشت‌سازترین ایالت در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا همچنان ادامه دارد، مدیران پایگاه دیسیژن دسک هر ۲۰ الکترال کالج پنسیلوانیا را به حساب بایدن واریز کردند تا او با گذر از عدد جادویی ۲۷۰ رسما چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده شود.بایدن در آستانه محبوب ترین رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و باید منتظر بود شمارش آرا که گفته می شود در چند ایالت بازشمازی می شود تاثیری در انتخاب رئیس جمهوری آمریکا دارد؟

جو بایدن کیست ؟

جوزف رابینت بایدن جونیور در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۹۴۲ در پنسیلوانیا به دنیا آمد. او وکیل و سیاست‌مدار آمریکایی از ویلمینگتن در ایالت دلاویر است. جو بایىن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، چهل و هفتمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بود و  ‌اکنون باردیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با شکست دونالد ترامپ رئیس جمهور شد.

تحصیلات

بایدن فارغ‌التحصیل دانشگاه دلاویر در دو رشته علوم سیاسی و تاریخ و دارای دکترای وکالت از دانشگاه سیراکیوز است.

موضع گیری سیاسی بایدن

موضع گیری های جو بایدن را باید به دو بعد داخلی و خارجی تقسیم کرد. در حوزه مسائل داخلی بایدن از افزایش حداقل دستمزد در آمریکا حمایت می‌کند. او همچنین خواستار افزایش مالیات بر سود سرمایه‌گذاری، رایگان‌سازی دانشگاه‌های عمومی و بازسازی دولتی زیرساخت‌های جاده‌ای و انرژی است.در بخش سیاست خارجی، بایدن خواستار ازسرگیری روابط ایران و آمریکا بوده است. او پس از انتخابات ۱۳۸۸ ایران انتقاداتی را مطرح کرد، اما بیان داشت آمریکا به سیاست مذاکره ادامه می‌دهد.

نظر بایدن در مورد برجام

بایدن به عنوان معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در زمان امضای برجام، از حامیان آن بود و بعد از خروج دونالد ترامپ از این توافق، او را سرزنش کرد. او در ادامه «رسیدن به توافق بهتر» را توهم خواند و گفت: برای رسیدن به برجام «چندین سال فشار تحریم، دیپلماسی دقیق و حمایت جامعه جهانی» صرف شده‌است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها