۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۶ مهر چاپ
با رونمایی از دو تجهیزهای تک «ساخت بار اول» با حمایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس؛

ایران به جمع کشورهای دارنده فناوری دکتورهای ضد انفجار پیوست

ایران به جمع کشورهای دارنده فناوری دکتورهای ضد انفجار پیوست

اقتصاد میهن: با حضور مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و در حاشیه رویداد پتروکم از دو تجهیز «های‌تک» صنعت پتروشیمی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن از ستاد خبری رویداد بین‌المللی پتروکم؛ در نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲، با رونمایی از سیستم کنترل نخستین فلر زمینی و پاک و همچنین دتکتورهای ضد انفجار گازهای استایرن، بوتادین، تولوئن و آمونیاک که با حضور دکتر علی عسکری، انجام شد، ایران به جمع کشورهای دارنده فناوری دکتورهای ضد انفجار پیوست.طراحی و تولید بار اول تجهیزات «های‌تک»، هم‌راستا با فرمایشات مقام معظم رهبری و راهبردهای هلدینگ خلیج‌فارس و مجموعه پترول بوده که منافع چندوجهی برای کشور به همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، طراحی و ساخت نخستین دتکتورهای ضد انفجار گازهای استایرن، بوتادین، تولوئن و آمونیاک علاوه بر صرفه اقتصادی برای پروژه پتروشیمی صدف خلیج‌فارس، منجر به جلوگیری از خروج ارز، فراهم‌کردن فرصت صادرات برای شرکت‌های دانش‌بنیان و پیوستن ایران به جمع کشورهای دارنده این تکنولوژی می‌شود.همچنین، طراحی و ساخت سیستم کنترل PLC نخستین فلر زمینی و پاک صنعت نفت ایران نیز ۹۰ درصد صرفه اقتصادی داشته و منجر به جلوگیری از خروج ارز و ۱۲ ماه کاهش زمان ساخت شده است.پتروشیمی صدف خلیج‌فارس برای اولین‌بار در صنعت پتروشیمی کشور، فلر زمینی پاک و بسته (Clean Enclosed Burner) را جایگزین فلر ارتفاعی کرده است.این فلر زمینی و پاک نقطه عطفی در زمینه صیانت از محیط‌زیست و کاهش نقش پتروشیمی‌ها در آلایندگی هوا است. طراحی و ساخت PLC فلر زمینی در ایران سرآغاز داخلی‌سازی تجهیزات این سیستم نوین است که با حمایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس محقق شده است.

* قرارداد ۹۵ هزار یورویی پتروشیمی صدف خلیج‌فارس با یک شرکت ایرانی

شرکت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس برای ساخت و تحویل جداکننده Cyclone با شرکت زاگرس توربین صنعت قرارداد امضا کرد. این قرارداد روز نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲ و با حضور دکتر علی عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به امضای علی صفوی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس و علیرضا فراهانی، مدیرعامل شرکت زاگرس توربین صنعت رسید.مبلغ این قرارداد معدل حدود ۹۵ هزار یورو اعلام شده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها