۱۴۰۲ شنبه ۲۸ بهمن چاپ
سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش:

تراز تجاری کیش مثبت است

تراز تجاری کیش مثبت است

اقتصاد میهن: سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش گفت: تراز تجاری منطقه آزاد کیش مثبت است و سامانه «epl» گمرک در این منطقه اجرا نشده و گزارش‌های مبتنی بر سامانه مذکور، برای منطقه آزاد کیش غیرقابل استناد است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن، مهدی ذوقی با اشاره به انتشار خبری مبنی صفر بودن صادرات منطقه آزاد کیش افزود: اگر صادرات و امور ارزآور را از یکسو و واردات و امور ارزبر را از سوی دیگر در نظر بگیریم، تراز تجاری منطقه آزاد کیش مثبت است.وی گفت: در سرزمین اصلی، تشریفات و اطلاعات واردات و صادرات از طریق سامانه‌ گمرک جمهورز اسلامی موسوم به «epl» انجام و مدیریت می‌شود، اما این سامانه تاکنون در منطقه آزاد کیش اجرا نشده و بر این اساس محاسبات مربوط به تراز تجاری از آن سامانه نیز درست نبوده و مرجع اصلی محاسبه تراز ارزآوری و یا خروج ارز مترتب بر بازرگانی کالا، سامانه گمرک آنلاین کیش است.

ذوقی با بیان اینکه حسب قوانین و ضوابط موضوعه مناطق آزاد تجاری – صنعتی، مفهوم واردات و صادرات بین این منطقه از یکسو و دیگر کشورهای خارجی، سایر مناطق و یا سرزمین اصلی از سوی دیگر اطلاق می‌شود، توضیح داد: بر اساس آمارهای موجود نزدیک‌به نیمی از واردات منطقه آزاد کیش برای مصارف داخلی جزیره اعم از کیشوندان و گردشگران این منطقه انجام می‌شود.وی تاکید کرد: بر اساس آمارهای مستند و متقن موجود، صادرات و ارزآوری کیش بیش از واردات است. این گزارش حاکیست، ، بر اساس آمارهای موجود تراز تجاری منطقه آزاد تجاری از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه مثبت ۱۲۸ میلیون دلار است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها