۱۳۹۹ سه شنبه ۴ شهريور چاپ

سوزاندن و کشتار دردناک پلنگ ایرانی درسردشت + تصویر

سوزاندن و کشتار دردناک پلنگ ایرانی درسردشت + تصویر

اقتصاد میهن: فروردین ۹۶ دو شکارچی در کوه‌های سردشت لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری پس از مشاهده یک پلنگ نر جوان در میان صخره‌ها با روشن کردن آتش در مسیر رفت و آمد پلنگ، این گونه ارزشمند جانوری را در میان صخره‌ها گرفتار آتش کردند.

پس از مدتی حیوان نگون بخت که به شدت دچار سوختگی شده بود راهی برای خروج از مهلکه پیدا می‌کند و این لحظه‌ای است که با شلیک گلوله شکارچیان به سرش جان می‌سپارد.شهرام احمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری درباره جزئیات ماجرا و علت پنهان ماندن این خبر گفت: فروردین ۹۶ بود که این فیلم به دست ما رسید. بلافاصله وارد عمل شده و اقدامات انتظامی را انجام دادیم. با همکاری خوب دستگاه قضا و نیروی انتظامی و تلاش یگان حفاظت محیط زیست خودمان متخلفان شناسایی و دستگیر شدند.وی ادامه داد: خوشبختانه در دادگاه لردگان محکمی برای متخلفان صادر شد.

وی با اشاره به تعارضات میان انسان و حیات وحش گفت: یکی از دلایل اصلی این قبیل اتفاقات عدم آگاهی از اهمیت حیات وحش است. ما بعد از این ماجرا کلاس‌های آموزشی برگزار کرده و به صورت چهره‌به‌چهره جوامع محلی را با اهمیت حیات وحش آشنا کرده و توضیح می‌دهیم که اگر خسارتی از جانب حیات وحش به آن‌ها وارد شود ما برای جبران آن تلاش می‌کنیم.

احمدی اضافه می‌کند: در حال حاضر برای مطالعات روی پلنگ و خرس برنامه داریم که یکی از زمینه‌های مهم آن بررسی تعارضات و ارائه راهکار است. یکی از این راهکار‌ها آموزش مباحث محیط زیستی و فرهنگسازی و ارتقای اخلاق زیست محیطی به جوامع محلی است تا مردم طی آموزش‌های ما بدانند که حیات وحش برای خودشان مثمر ثمر است و در ذهن داشته باشند که اگر خسارتی به آن‌ها وارد شود سازمان حفاظت محیط زیست در صدد جبران آن برخواهد آمد. وی در پاسخ به اینکه چرا ماجرای کشتار بیرحمانه این پلنگ تا کنون رسانه‌ای نشده می‌گوید: ما بلافاصله پیگیری قضایی را آغاز کردیم و وظایف خود را به خوبی انجام دادیم. از آنجا که شفافیت، سیاست ماست از این پس موارد مشابه را اعلام خواهیم کرد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها