۱۳۹۹ شنبه ۱ شهريور چاپ

ادعای مشاور بایدن: اعلام آمادگی ایران برای مذاکره غیر علنی با آمریکا

ادعای مشاور بایدن: اعلام آمادگی ایران برای مذاکره غیر علنی با آمریکا

اقتصاد میهن: یکی از اعضای ارشد تیم سیاست خارجی بایدن مدعی آمادگی ایران برای مذاکره غیر علنی با امریکا در یک سال قبل شد.

یکی از اعضای ارشد تیم سیاست خارجی جو‌‌ بایدن نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری مدعی شده است؛ایران یک سال قبل آماده گفت و گو با آمریکا بوده است.ایلان گلدنبرگ ادعا کرده است:« ظاهرا در تابستان ٢٠١٩یعنی همزمان با اوج گیری تنش های منطقه ای حمله ⁧‫آرامکو⁩ و سقوط پهپاد آمریکایی-تمایل خود را به انجام گفت و گوهای غیر علنی با ‫آمریکا اعلام کرده بود» .به گفته گلدنبرگ این اعلام آمادگی به دولت فرانسه اعلام شده است.

ایران هنوز به این ادعا واکنشی نشان نداده است اما تلاش مکرون برای گفت و‌ گوی تلفنی در حاشیه نشست سازمان ملل در همین مقطع سال قبل شکست خورد.نشریه "نیویورکر" در آن زمان نوشت که امانوئل مکرون غروب سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر  سال قبل به گونه‌ای اعلام نشده به دیدار روحانی در هتل هیلتون می‌رود. هتلی که در نزدیکی ساختمان سازمان ملل متحد واقع است.

مقدمات فنی برقراری یک تماس تلفنی امن  با ترامپ از همان طبقه محل اقامت حسن روحانی نیز پیش بینی شده است. قرار بر آن بوده که از طریق این خط تماس تلفنی امن زمینه مذاکره سه جانبه روسای جمهوری آمریکا، ایران و فرانسه فراهم شود.نیویورکر نوشته است وقتی مکرون وارد محل اقامت روحانی شد، او پیشتر به اتاق خوابش رفته بود. به این ترتیب  روحانی از برقراری این تماس سر باز می‌زند.   باید دید ادعای آمادگی مذاکره غیر علنی قبل از نشست شورای امنیت صحت دارد؟و درصورت صحت از طرف کدام مقام ایرانی مطرح شده است؟

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها