۱۳۹۹ جمعه ۱۳ تير چاپ

مناطق محروم در صدر تسهیلات گیرندگان بانک پارسیان

مناطق محروم در صدر تسهیلات گیرندگان بانک پارسیان

اقتصاد میهن: نماینده مردم خرمشهر در مجلس یازدهم با بیان اینکه استان خوزستان بیشترین سهم از تسهیلات اشتغالزایی بانک پارسیان را به خود اختصاص داده است، گفت: اینکه این بانک منابع بانکی خود را بر اساس نیاز استان ها و با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار تخصیص می دهد، بسیار امیدوار کننده است.

سید لفته احمدنژاد با اشاره به اینکه معمولا سهم استان های برخوردار و کلان شهرها از تسهیلات بانکی بیشتر از شهرهای کوچک و استان های فقیر و کم برخوردار است، می‌گوید : نرخ بیکاری در استان خوزستان بالا بوده و فقر عمومی‌هم در شرایط نگران کننده ای است. اینکه بانک پارسیان در پرداخت وام و مشخص کردن اعتبار هر یک از استان ها از تسهیلات به این نکته توجه کرده، سرآغاز خوبی در برقراری عدالت اجتماعی و  اقتصادی در کشور خواهد بود که سایر بانک ها به ویژه بانک های خصوصی دیگر نیز می‌توانند از آن تبعیت کنند.بر اساس آمار اعلامی‌استان خوزستان با سهم حدود 49.5 میلیارد از 300 میلیارد تومانی بانک پارسیان بیشترین میزان تسهیلات اشتغال زایی را دریافت کرده است.

گام های نخست توسعه اشتغالزایی درخوزستان

متوسط نرخ بیکاری درخوزستان بالاتر از متوسط کشوری است و بر اساس آماری که سرپرست اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی استان اعلام کرده،  220 هزار نفر از مردمان خوزستان بیکار هستند . این سطح از بیکاری در استانی که روی چاه های نفت خوابیده و قطب اصلی پتروشیمی‌در کشور خوانده می‌شود، از نظر نماینده مردم خرمشهر به هیچ وجه قابل قبول نیست.سید لفته احمدنژاد عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی با اشاره به حجم بالای بیکاری در استان خوزستان گفت: بر اساس گزارشی که مرکز آمار ایران اعلام کرده این استان با نرخ بیکاری 12.5 درصدی پنجمین استان بیکار کشور است.او که پرداخت تسهیلات اشتغال زایی توسط بانک پارسیان را در کاهش نرخ بیکاری در استان موثر می‌داند، گفت :زمانی نرخ بیکاری در این استان به بالای 15 درصد هم رسیده بود، اما با حمایت بانک پارسیان حالا شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است.

کاهش مهاجرت با افزایش تسهیلات بانکی

 در استان‌های حاشیه‌ای یعنی سیستان‌وبلوچستان، کردستان، خوزستان، خراسان‌جنوبی فقر بسیار بالایی وجود دارد و نرخ مهاجرت در آن بسیار بالاست. بسیاری از مردم خوزستان مهاجرت کرده و بسیاری هم که توان دل بریدن از شهر خود را نداشته اند، حالا دیگر طاقتشان تمام شده است.نماینده مردم خرمشهر می‌گوید : در خوزستان وضعیت به شدت خطرناک است. از یک طرف به دلیل شرایط جوی و زیست محیطی و از طرف دیگر به دلیل مشکلاتی همچون سیلاب بسیاری از مردم دیگر تمایلی به ماندن در این استان ندارند. سطح درآمد هم که پایین باشد نور علی نور می‌شود .

احمد نژاد با بیان اینکه طرح های بزگ عمرانی و نفتی زیادی در استان خوزستان وجود دارد اما بومی‌های این استان نفعی از آن نمی‌برند، ادامه داد: واقعیت این است که نبض اشتغال استان در دستان غیر بومی‌ها می‌زند زیرا همه پیمانکاران پروژه های بزرگ استان خوزستان را غیربومی ها تشکیل می‌دهند و همین مساله یکی از دلایل اصلی بالابودن نرخ بیکاری در استانی که فقط 33 مجتمع پتروشیمی‌را در خود جای داده ، به هیچ وجه قابل قبول نیست.اوبا اشاره به ظرفیت تولید بالای محصولات کشاورزی در این استان، گفت: مهم ترین مشکل فعالان اقتصادی در استان های محرومی‌ همچون خوزستان کمبود نقدینگی است که شبکه بانکی کشور به خصوص بانک های خصوصی می‌توانند کمک بزرگی برای حل این مشکل باشند.

گفتنی است به دنبال امضای  تفاهم نامه همکاری  میان بانک پارسیان، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان مبنی بر ایجاد فرصت های شغلی به30 هزار طرح اشتغال‌زای اجتماع‌محور بنیاد برکت، تا کنون 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک پارسیان پرداخت شده است . پرداخت این حجم از تسهیلات توسط بانک پارسیان منجر به ایجاد 84 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در روستاها و مناطق محروم شده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها