۱۳۹۹ شنبه ۲۴ خرداد چاپ

نحوه اخذ دریافت غیرحضوری کد بورسی + جزئیات

 نحوه اخذ دریافت غیرحضوری کد بورسی + جزئیات

اقتصاد میهن: شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اپلیکیشن سیگنال را برای احراز هویت غیر حضوری سجام معرفی کرده است و متقاضیان باید توجه داشته باشند، پیش از شروع احراز هویت سجام در اپلیکیشن سیگنال، باید واجد تمام شرایط باشند و در صورت نبود هریک از شرایط، امکان انجام احراز هویت وجود ندارد.

شرایط احراز هویت غیرحضوری سجام اعم از این است که فرد باید قبلا ثبت‌نام اولیه در سامانه سجام را انجام داده و کد پیگیری ۱۰ رقمی را دریافت کرده باشد. متقاضی حتما باید بالای ۱۸ سال باشد و دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد.انجام احراز هویت تنها برای افراد حقیقی ایرانی امکان پذیر است. تمامی اطلاعات ثبت شده توسط افراد حقیقی (عکس، فیلم، مدارک) باید مربوط به خود شخص باشد و احراز هویت نیز باید توسط خودشان انجام شود و در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، احراز هویت با مشکل روبرو خواهد شد. البته امکان انجام احراز هویت با گوشی هوشمند شخص دیگر وجود دارد، اما مراحل باید توسط متقاضی طی شوند.

شرط اولیه برای انجام احراز هویت ثبت نام در سامانه سجام است، بنابراین اگر قبلا از طریق سایت سجام ثبت نام در این سامانه را انجام داده‌اید، می‌توانید به مرحله بعد یعنی احراز هویت غیر حضوری بروید. در غیراینصورت ابتدا باید در سجام ثبت‌نام کنید.برای ثبت نام در سامانه سجام به اطلاعات هویتی، محل سکونت و شماره شبای مربوط به یک حساب در یکی از بانک‌های داخلی به نام شخص متقاضی نیاز دارید. پس از تهیه این اطلاعات فرآیند ثبت نام غیر حضوری سجام از طریق اپلیکیشن سیگنال را با انتخاب گزینه ثبت نام سجام شروع کنید.

در اولین مرحله شماره تلفن همراه فعالی که به آن دسترسی داشته باشید (ترجیحاً متعلق به متقاضی باشد) به همراه کد ملی متقاضی را وارد کنید. پس از انتخاب گزینه “درخواست کد تایید” یک پیامک حاوی کد پنج رقمی به شماره وارد شده ارسال می‌شود.چنانچه متقاضی در هر مرحله به مشکل برخورد می‌تواند با تلفن همراه خود یا دیگری، مجددا پروسه را بدون پرداخت هزینه دوباره طی کند. درحال حاضر احراز هویت برای افراد زیر ۱۸ سال یا بالای ۱۸ سال که فاقد کارت ملی هوشمند هستند وجود ندارد. اگر متقاضی کارت ملی هوشمند ندارد، باید تا زمانی که کارت ملی یا رسید آن صادر شود، صبر کند. سپس می‌تواند بدون پرداخت مجدد هزینه، احراز هویت را انجام دهد. همچنین فقط افراد حقیقی و ایرانی می‌توانند از طریق این اپلیکیشن اقدام به اخذ کد بورسی کنند.

پس از تایید احراز هویت و کد بورسی بعد از حدود یک هفته کاری برای فرد ارسال می‌شود و برای معامله در بورس، فرد باید به کارگزاری مراجعه تا نام کاربری و رمز عبور را دریافت کند تا بتواند وارد سامانه معاملات شود. درواقع فرد بعد از دریافت کد بورسی می‌تواند به سایت sejam.ir مراجعه کند، در قسمت لیست مراکز احراز هویت کارگزاری‌های شهر خود را مشاهده و به دلخواه به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کند. کد بورسی مجوز ورود فرد به بازار سرمایه است و متعلق به کارگزاری خاصی نیست.

در صورتی که متقاضی بعد از چندین بار تلاش مجدد و استفاده از تلفن همراهی دیگر باز هم موفق به تکمیل فرآیند نشد، می‌تواند کد ملی، کد پیگیری ۱۰ رقمی، نام و نام خانوادگی و توضیحات لازم را به آدرس sejam@isignal.ir ارسال کند تا مشکل پیگیری شود. متقاضی باید توجه داشته باشد که برای استفاده از سامانه ثبت نام یا احراز هویت سجام، باید نسخه اندروید گوشی ۵ به بالا باشد.هزینه ثبت نام در سجام مبلغ ۱۰ هزار تومان و هزینه احراز هویت غیرحضوری هم ۱۰ هزار تومان است. بدیهی است متقاضیانی که قبلا ثبت نام خود را انجام از طریق سایت سجام (Sejam.ir) انجام داده و کد پیگیری ۱۰ رقمی دریافت کرده‌اند، نیاز به انجام فرآیند ثبت نام و پرداخت هزینه این مرحله را ندارند، فقط کافی است هزینه احراز هویت غیرحضوری را پرداخت کرده و مراحل آن را طی کنند.

فرآیند احراز هویت غیر حضوری با توجه به مجوز‌های دریافتی از مراجع ذی صلاح و مطابق تعرفه‌های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار صورت می‌گیرد که شامل استعلام تصویر و اطلاعات موجود در پایگاه‌های مربوطه از قبیل سازمان ثبت احوال کشور و راستی آزمایی آن‌ها می‌باشد. احراز هویت غیر حضوری صرفاً برای هر کد ملی صرفا یک مرتبه امکان پذیر است. فرایند بارگذاری ویدیو سلفی مجهز به الگوریتم‌های تشخیص زنده بودن تصویر و تشخیص چهره است. چنانچه فرآیند احراز هویت غیر حضوری به دلیل عدم احراز مطابقت تصویر اخذ شده با تصویر موجود در سازمان ثبت احوال کشور تکمیل نشود، در این حالت احراز هویت غیر حضوری امکان پذیر نبوده و متقاضی باید جهت احراز هویت باید به یکی از مراکز احراز هویت مراجعه کند.

احراز هویت غیرحضوری صرفاً برای شخص ایرانی اصیل و بالای ۱۸ سال قابل انجام بوده و برای نمایندگی از قبیل ولی، قیم، وکیل و ... صرفاً احراز هویت حضوری قابل انجام نیست.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها