۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ مرداد چاپ

امضای توافقنامه خرید یک رام قطار برای خط ۷ مترو تهران

امضای توافقنامه خرید یک رام قطار برای خط ۷ مترو تهران

اقتصاد میهن: شهردار منطقه دو از امضای توافقنامه خرید یک رام قطار برای خط۷ مترو تهران و ۲۰ دستگاه اتوبوس برای نوسازی خط اتوبوس دانشگاه صنعتی شریف به میدان صنعت خبر داد.

توافق نامه خرید یک رام قطار برای خط ۷ مترو تهران و افزایش ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی در حد فاصل خط دانشگاه صنعتی شریف تا میدان صنعت، با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیر عامل شرکت مترو، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی، مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران، مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران و شهردار منطقه ۲ امضا شد.

در این جلسه رسول کشت پور شهردار منطقه ۲، با بیان اینکه گسترش و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی همواره از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری بوده است و توجه ویژه ای به آن می شود افزود: با اضافه شدن این قطار به خط ۷ مترو سر فاصله رسیدن قطارها در این خط از ۱۲/۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش می یابد و علاوه بر آن ۲۰ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اتوبوسرانی منطقه ۲ شهر تهران  اضافه می شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تا کنون برای تکمیل خط۷ مترو و خرید تجهیزات کنترلی، سیگنالینگ و ... مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به مترو کمک کرده ایم گفت: با امضاء این توافق نامه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید یک رام قطار برای خط ۷ مترو و افزایش ونوسازی ناوگان اتوبوسرانی در حد فاصل خطوط دانشگاه صنعتی شریف تا میدان صنعت هزینه می شود.

کشت پور با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت زیست شهری و جلب رضایت شهروندان از مدیریت شهری از مطالبات هر شهروندی است افزود: اگر ما یک رام قطار به خط ۷ مترو اضافه کنیم یعنی تعداد ۷ واگن با ظرفیت۱۷۰ نفر ظرفیت را در این خط تامین کرده ایم که به طور حتم در سایر خطوط نیز تاثیر خواهد گذاشت. زیرا از عمده مشکلات خطوط ریلی ما انتقال قطار از یک خط به خطوط دیگر است که موجب افزایش سرفاصله رسیدن قطار ها می شود. وی با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس اصلی ترین پاسخ به تقاضای شهروندان برای رفع مشکل آلودگی هوا و ترافیک است خاطر نشان کرد: با افزایش تعداد واگن ها در مترو و تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کمک شایانی به کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهیم کرد و هدف نهایی ما حداکثری کردن میزان سفرها و جابه جایی شهروندان با وسایط نقلیه عمومی و کاهش میزان زمان سرفاصله رسیدن قطارها به کمتر از ۱۰ دقیقه است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک رفاه بانک توسعه تعاون فولاد خراسان بانک تجارت بانک ملی موسسه ملل بانک سینا بانک صادرات ایران بیمه ملت
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها