۱۳۹۸ شنبه ۲۹ تير چاپ

تامین میوه و تره بار پایتخت و 11 استان کشور توسط میدان مرکزی میوه و تره بار تهران

تامین  میوه و تره بار پایتخت و 11 استان کشور  توسط میدان مرکزی میوه و تره بار تهران

اقتصاد میهن: رئیس کارگروه تخصصی مراکز عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج مصرفی با اعلام اینکه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با دارا بودن 246 میدان و بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران، بزرگ‌ترین زنجیره توزیع محصولات کشاورزی نه تنها در پایتخت، بلکه در سراسر کشور را در اختیار دارد، گفت: میادین و بازارهای میوه و تره بار در تنظیم قیمت بازار بسیار تاثیرگذار هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد افزود: میدان مرکزی میوه و تره بار تهران، علاوه بر تامین محصولات مورد نیاز 9 میلیون نفر جمعیت پایتخت، بخش قابل توجهی از میوه و تره بار مورد نیاز 11 استان کشور را نیز تامین می‌کند.
وی که در سومین نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی ساماندهی صنوف و مشاغل و مراکز عرضه محصولات کشاورزی 15 کلان شهر کشور به میزبانی قزوین سخن می‌گفت، تاکید کرد: سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، عضو شورای تنظیم بازار کشور است و کارشناسان این سازمان برای یک بازه زمانی حداقل 6 ماهه، وضعیت بازار و نوسانات احتمالی آن در مورد محصولات مختلف به ویژه محصولات کشاورزی را پیش بینی می‌کنند و برای جلوگیری از بروز مشکل و کاهش و کنترل مسائل و مشکلات محتمل، چاره اندیشی کرده و راهکار اجرایی و عملیاتی ارائه می‌دهند.
راد، فلسفه ایجاد میادین و بازارهای میوه و تره بار را تحقق شعار از مزرعه تا سفره در فرآیند تأمین و توزیع محصولات مورد نیاز مردم دانست و گفت: این مهم با از بین بردن واسطه‌ها و رسیدن کالا با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اختلاف چشمگیر قیمت محصولات ارائه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران با میانگین قیمت سطح شهر، افزود: قیمت گوشت 14 درصد، مرغ 6 درصد، تخم مرغ 10 درصد، میوه جات 37 درصد، سبزیجات 42 درصد، حبوبات 15 درصد، قند 20 درصد و شکر 47 درصد در میادین میوه و تره بار ارزان‌تر از سطح شهر است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه این تفاوت قیمت قدرت خرید شهروندان را به میزان قابل توجهی افزایش داده است، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت خرید از میادین و بازارهای میوه و تره بار، می‌توانند کالاهای بیشتری را در سبد مایحتاج روزانه خود قرار دهند و به عنوان نمونه، با پول خرید 5 کیلوگرم میوه در سطح شهر، می‌توانند 8 کیلوگرم میوه مشابه از میادین میوه و تره بار خریداری کنند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها