۱۳۹۸ شنبه ۲۵ خرداد چاپ
کلانتری در حاشیه پاکسازی رودخانه کن مطرح کرد؛

مناطق ۵ و ۲۲ از بهترین مناطق در حفاظت از محیط زیست هستند

مناطق ۵ و ۲۲ از بهترین مناطق در حفاظت از محیط زیست هستند

اقتصاد میهن: محیط زیست با حضور مدیر کل حفاظت از محیط زیست ، شهردار منطقه و دوستداران طبیعت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵ ، در پویشی محیط زیستی سازمان های مردم نهاد و شهروندان علاقه مند به حفظ محیط زیست در کنار سازمان حفاظت از محیط زیست و شهرداری منطقه 5 به پاکسازی حاشیه محور سولقان و رودخانه کن پرداختند. کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران مناطق ۵ و ۲۲ را از بهترین مناطق شهر تهران در حفاظت از محیط زیست معرفی کرد، اما در ادامه به مشکلات محیط زیستی کل شهر تهران اشاره کرد و گفت: موضوع پسماند از معضلات محیط زیستی کل شهر تهران است که امیدواریم با پیگیری راهکار تفکیک از مبدا شاهد حل این مشکل باشیم.
وی همچنین به وجود ۸۰ تشکل مردم نهاد در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: وجود همه شهروندان و مسئولان در چنین پویشی این پیام را به همراه دارد که هیچ چیزی "دور انداختنی" نیست و هیچ کجا "دور" نیست بلکه همه جا محل زیست است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.رجبعلی خسروآبادی، شهردار منطقه۵ نیز در این پویش اعلام کرد: فاز نخست برنامه های شهرداری منطقه ۵ برای حل مشکل پسماند از شهرک های محدوده منطقه آغاز شده است و امیدواریم تا سال آینده تبدیل یکی از مناطق برتر در جدا سازی پسماند خشک بشویم.
وی به تاثیر جدا سازی پسماند خشک در کاهش هزینه و افزایش درآمدهای شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع در نهایت با فرهنگ سازی لازم و کمک گرفتن از کمک های شهروندان امکان پذیر خواهد بود.
شهردار منطقه ۵ در ادامه به موضوع پاکسازی رودخانه ها و محیط زیست اشاره کرد و افزود: شهر برای همه است و باید همه دست به دست هم دهیم تا شهری زیست پذیر را ایجاد کنیم. خسروآبادی بر نقش مهم صدا و سیما و رسانه ها در فرهنگ سازی برای این موضوع اشاره کرد و گفت: شهرداری منطقه برنامه منسجمی را برای این موضوع به کار گرفته است و همواره این آمادگی را داریم تا سازمان های مردم نهاد را در اجرای موضوعات مرتبط با حفاظت از محیط زیست همراهی کند.
وی از برنامه هایی با موضوع فنی عمران برای ساماندهی رود دره ها خبر داد و گفت: هدف از این برنامه ریزی جلوگیری از وقوع مشکلات در برابر سیلاب ها و مناسب سازی امکانات این تفرجگاهها برای استفاده عمومی است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها