۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور چاپ
مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد

بروکراسی آزاردهنده برای استفاده از ارز حاصل از صادرات/ تامین مالی، چالش بزرگ شرکت‌های صنعتی

بروکراسی آزاردهنده برای استفاده از ارز حاصل از صادرات/ تامین مالی، چالش بزرگ شرکت‌های صنعتی

اقتصاد میهن: محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، می‌گوید که در حال حاضر با وجود اینکه شرکت‌ها پروژه‌های متعددی را شروع کرده‌اند، برای تامین مالی این پروژه‌ها صرفاً به منابع داخلی شرکت متکی هستند؛ چرا که امکان فاینانس خارجی وجود ندارد و با توجه به سیاست‌های انقباضی، امکان دریافت تسهیلات از بانک‌ها نیز فراهم نیست؛ همچنین سهامداران نیازمند توزیع حداکثری سود هستند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن ، با وجود موانعی که بر سر راه توسعه اقتصادی کشور وجود دارد، انتظار می‌رود شرایط بهتری برای صادرات محصولات شرکت‌ها فراهم شده و موانع از پیش رویشان برداشته شود؛ همچنین روند استفاده از ارز حاصل از صادرات تسهیل شود تا تولیدکنندگان بتوانند به موقع به منابع مالی دسترسی داشته باشند.در شرایطی که فولادسازان داخلی با وجود همه موانع و ناترازی‌ها در حال تولید هستند، واردات بی‌رویه محصولات فولادی بدنه شکننده و آسیب‌پذیر تولید را بیش از پیش تهدید می‌کند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک ملی بانک تجارت بانک سینا بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها