۱۴۰۳ يکشنبه ۶ خرداد چاپ

خرید ۴۰ هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان کشور

خرید ۴۰ هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان کشور

اقتصاد میهن: مدیر مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از عبور ارزش خرید گندم کشاورزان از مرز ۴۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا ساعت ۹ صبح امروز، مجموعاً دو میلیون و ۲۹۱ هزار تُن گندم از کشاورزان ۱۱ استان کشور خریداری شده است.

به گزارش  پایگاه خبری اقتصاد میهن از شرکت بازرگانی دولتی ایران ؛ شهرام جباری‌زادگان با اعلام اینکه نسبت به سال گذشته، میزان خرید گندم در استان کرمانشاه حدود هشت برابر و در استان لرستان حدود سه برابر افزایش یافته است، افزود: در استان‌های کرمان و ایلام نیز با رشد خرید گندم روبه‌رو هستیم.

وی با اعلام اینکه به ترتیب استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و ۴۴۵ هزار تُن، ایلام با خرید ۲۱۶ هزار تُن، فارس با خرید ۲۰۸ هزار تُن و کرمان با خرید ۱۹۴ هزار تُن، در رتبه‌های اول تا چهارم خرید گندم کشور قرار دارند، گفت: تاکنون، ۶۳ درصد گندم کشور از استان خوزستان، ۲۷ درصد از سه استان ایلام، فارس و کرمان و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز از ۷ استان دیگر خریداری شده است. مدیر مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه تا کنون ۳۶ درصد مطالبات کشاورزان استان ایلام و ۲۳ درصد مطالبات کشاورزان استان بوشهر واریز شده است، خاطرنشان کرد: پرداخت پول گندمکاران استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان آغاز شده و واریز مطالبات کشاورزان سایر استان‌ها نیز به زودی شروع می‌شود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بنر ماه محرم بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها