به گزارش اقتصاد میهن، مجید مشعلچی گفت: اکنون یک نظام رتبهبندی ابتدایی برای رانندگان وجود دارد و اطلاعاتی از بخشهای مختلف دریافت میشود به طور مثال تشویقات برای رانندگانی که تصادف نمیکنند بر پایه همین رتبه بندی است.این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: همان طور که اشاره شد یکسری اطلاعات از بخشهای مختلف مانند فراجا گرفته میشود، اما یکسری از اطلاعات هم از جمله نمره منفی خیلی مهم است که با فراجا جلسات مختلفی برگزار شده و در حال برگزاری است که اگر این سری از اطلاعات را هم پلیس راهور به بیمه مرکزی بدهد ما در یک نظام رتبه بندی که اکنون قراردادهای آن را بستهایم رانندگان را رتبه بندی خواهیم کرد.
او در ادامه اظهار کرد: اگر ما اطلاعات را از بخشهای مختلف دریافت کنیم در شاخصهای رتبه بندی تغییراتی ایجاد و رتبه بندی خوبی میشود و در نهایت در این فرآیند میزان ریسک رانندگان مشخص خواهد شد.گام بعدی هم این خواهد بود که چگونه با راننده پر ریسک و کم ریسک برخورد کنیم؟ که این موارد بحثهای آیین نامه و دستورالعملی خواهد بود که کار آن را هم پیش خواهیم برد.
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل خلاصه اکنون امکان راه اندازی بحث راننده محوری در یک سطح ابتدای وجود دارد که سطح مطلوبی نخواهد بود بیمه مرکزی در تلاش است تا شاخصهای مد نظر خود را از بخشهای مختلف دریافت تا کیفیت رتبه بندی افزایش پیدا کند و به موازات این مراحل بحث دستورالعمل و آییننامهها را هم در حال پیش بردن هستیم و در آخر باید گفت اجرای بیمه شخص ثالت راننده محور به عبارتی راننده محوری حتما تا پایان سال نهایی و اجرا خواهد شد.