کد خبر : 87173 تاریخ : ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد: مجلس انقلابی به دنبال حذف ⁧‫سربازی اجباری اقتصاد میهن: نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس حذف ⁧‫سربازی اجباری‬⁩ را امکان‌پذیر دانست و با بیان اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان برای جبران خلاء واقعی حذف سربازی مورد نیاز است، گفت که مجلس به دنبال تحقق این موضوع است.
مجلس انقلابی به دنبال حذف ⁧‫سربازی اجباری

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «امکان حذف ⁧‫سربازی اجباری⁩ وجود دارد و ⁧‫ مجلس انقلابی⁩ براساس اصول ۷۱، ۷۶، ۸۴، ۸۶ و... قانون اساسی به دنبال تحقق آن است.پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری و حتی اغراق در آن به نحوی که یک روز کاستن از سربازی ضربه به امنیت باشد، نادرست، غیرواقعی‌ و خلاف مصالح نظام است. اگر چنین است، غیبت صدها هزار مشمول باید امنیت کشور را به کلی از بین برده باشد.‏سربازی اجباری پدیده‌ای صرفا نظامی نیست که فقط متخصصین نظامی حق اظهارنظر داشته باشند.

آنچه منطقا نیروهای مسلح می‌توانند بیان و مطالبه کنند این است که با حذف سربازی اجباری به چه میزان بودجه برای جبران خلاء واقعی حذف سربازی مورد نیاز است تا دولت و مجلس آن را تامین کنند. براساس برخی برآوردها ۲۵ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که عدد بزرگی نیست. البته اجبار در آموزش نظامی و در شرایط جنگی منطقی است. در شرایط عادی سربازی اختیاری می‌تواند نیازهای امنیتی کشور را تامین کند.»