کد خبر : 86253 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ بهمن
سفته بانکی هم الکترونیکی می‌شود اقتصاد میهن: پس از عملیاتی شدن تصمیم سازمان تامین اجتماعی برای حذف دفترچه های بیمه و خیر بانک مرکزی برای جایگزین کردن کارتهای بانکی با موبایل حالت نوبت سفته های بانکی است که الکترونیکی شوند.
سفته بانکی هم الکترونیکی می‌شود

عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در هشت ماه ابتدای امسال ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار فعالان اقتصادی کشور قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این رقم به افزون بر ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.افزود: سال گذشته در مجموع ۹۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصادی پرداخت شد.وی ادامه داد: این مهم بیانگر آن است که بانک‌ها در راستای ارایه تسهیلات به فعالان اقتصادی به سهم خود عمل کردند و علاوه بر آن، از طریق بازار سرمایه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام شده است.

۹۸ درصد امور بانکی، دیجیتال و غیرحضوری انجام می‌شود

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: پیش از شیوع ویروس کرونا ۷۵ درصد امور بانکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شد، اما اکنون با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده، این رقم به ۹۳ درصد افرایش یافته است. وی تاکید کرد: بانک‌ها باید شرایطی فراهم کنند تا افزون بر انجام امور نقل و انتقال وجوه، ارایه تسهیلات بانکی نیز به صورت الکترونیکی انجام شود.

معمارنژاد گفت: اکنون سفته برای تسهیلات کرونایی در چند بانک و از جمله بانک ملی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در راستای کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها تا چهار ماه آینده سفته‌ها در تمامی بانک‌های کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.وی درباره هوشمندسازی اقتصاد در حوزه بانک و دیجیتال کردن آن نیز توضیح داد: اکنون بسیاری از بانک‌ها دارای زیرساخت‌های لازم از جمله افتتاح غیرحضوری حساب فراهم شده است، اما برخی قوانین دست و پاگیر وجود دارد که که برای رفع آن‌ها تلاش می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: البته بانک‌ها باید افزون بر ارایه خدمات الکترونیکی، فرایند‌های امور کسب و کار را نیز ساده‌سازی کنند تا دریافت تسیهلات بانکی برای مردم آسان‌تر شود. وی مقدار تسهیلات بانکی کرونایی به مردم و فعالان اقتصادی را نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به طور تقریبی تسهیلات کرونایی به همه فعالان اقتصادی کشور پرداخت شده است و فرصت استفاده از این تسهیلات برای کسب و کار‌های باقی مانده نیز وجود دارد.