کد خبر : 83566 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ مرداد
احداث بوستان در نظام اباد با اخذ جرایم قطع اشجار از محلات برخوردار اقتصاد میهن: بوستان فرهنگی ورزشی ابریشم در منطقه 7 با هدف ارتقاء سرانه فضای سبز و افزایش کیفیت زندگی در محله نظام آباد به بهره برداری رسید.
احداث بوستان  در نظام اباد با اخذ جرایم قطع اشجار از محلات برخوردار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در مراسم بهره برداری از بوستان ابریشم در منطقه 7 با بیان این که یکی از مأموریت های شهرداری تهران در دوره کنونی، ارتقاء کمیت و کیفیت خدمات پشتیبان سکونت در محلات دارای بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: بوستانی که امروز به بهره برداری می رسد، زمینی با نوعیت باغ بود که در گذشته مورد تصرف قرار گرفته بود و در آن مجموعه ای از خانه های فرسوده شکل گرفته بود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران متذکر شد:  این زمین به همت شهرداری منطقه، از محل منابع عوارضی که برای قطع اشجار در شهرداری دریافت می شود، خریداری شد و در سال گذشته در اختیار سازمان نوسازی قرار گرفت و اجرای پروژه پس از تهیه طرح توسط خانم اشرفی در مدت 7 ماه انجام شد.
علی اکبری عنوان کرد: امیدواریم با افتتاح بوستان ابریشم در محله نظام آباد، گام کوچکی برای ارتقاء زندگی در این محلات کم برخوردار تهران برداشته باشیم.
محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات همه دست اندرکاران شهرداری تهران برای ایجاد این فضای مفرح، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در دوره پنجم علیرغم چالش ها و مشکلات جدی که در حوزه تأمین منابع درآمدی داشته و بدهی های قابل توجهی که از گذشته برایش به ارث رسیده است در تصمیمی استراتژیک به این نتیجه رسید که در مواجهه با پروژه های شهری تغییر رویکرد داشته باشد و از حوزه اجرای پروژه های بزرگ مقیاس نظیر اتوبان سازی، بزرگراه سازی و غیره به سمت اجرای پروژه های کوچک مقیاس مبتنی بر نیازهای واقعی ساکنان محلات برود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که رویکردهای صرفاً سخت افزاری موجب ارتقاء کیفیت زندگی نمی شود، متذکر شد: آنچه طی مدیریت شهری در دوره های گذشته نه تنها در شهر تهران بلکه در کل کشور مغفول مانده بود، توجه به اولویت های محلات و نیازهای واقعی محل زندگی مردم بود که ما در شورای اسلامی شهر تهران سعی کردیم در برنامه پنج ساله سوم و بخصوص در برنامه و بودجه سال 99، بودجه قابل توجهی را برای اجرای پروژه های کوچک مقیاس با رویکرد نرم افزاری معطوف به ارتقای کیفیت زندگی رقم بزنیم.
سالاری ضمن تشکر از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و سازمان نوسازی شهر تهران، ابراز امیدواری کرد که هزار پروژه ای که به عنوان پروژه های کوچک مقیاس تعریف شده است بتواند در سال جاری به نتیجه برسد و نهضت ورود به پروژه های کوچک مقیاس در سطح محلات ادامه دار باشد و به عنوان الگویی قابل تعمیم و تسری برای سایر کلان شهرها و استان های کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.
محمد جواد حق شناس نیز در این مراسم با یادآوری وضعیت نامناسب خانه های فرسوده و مخروبه و آسیب های اجتماعی شکل گرفته در این محدوده در سال گذشته، اظهار داشت: امروز وقتی این فضا را دیدم و مقایسه ای با وضعیت یکسال گذشته آن داشتم، انصافاً حالم خوب شد و از زحمات تمامی مسئولانی که برای شکل گرفتن این حال خوب در محله قدیمی و ارزشمند نظام آباد که شهیدان زیادی را برای دفاع از کشور تقدیم انقلاب کرده است، تشکر و قدردانی می کنم.
صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم از شهردار منطقه به دلیل پیگیری ایشان با کمک اعتبارات کمیسیون ماده 7 برای رفع معارض و تملک املاک این محدوده و همکاری سازمان نوسازی شهر تهران و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای اجرای و بهره برداری از این پروژه با اعتبار کلی 10 میلیارد تومان از تملک تا اجرا، تقدیر و تشکر کرد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به پائین بودن سرانه خدمات و فضای سبز در منطقه 7، بر اهمیت افزایش بوستان های محلی در این منطقه تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که بهره برداری از بوستان ابریشم در این محله بتواند گشایشی برای ساکنان محله در جهت گذران اوقات فراغت، بیرون آمدن از فضاهای کوچک خانه ها و آپارتمان ها، تعامل و گفتگو و ارتقاء کیفیت زندگی حاصل نماید.
عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر در محلات سرانه های خدمات شهری را ارتقاء دهیم، تمایل به نوسازی خود به خود افزایش پیدا خواهد کرد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تأمین بودجه سال 99، تصریح کرد: امیدوار هستیم برای سال 1400 نیز این روند ادامه پیدا کند تا بتوانیم پروژه های کوچک مقیاس را با شدت و حدت بیشتری در سطح محلات کم برخوردار اجرایی نماییم.
سمیه حاجوی، شهردار منطقه 7 با بیان این که اولویت مهم مدیریت شهری، تأمین کسری سرانه های خدماتی است، خاطرنشان کرد: محله نظام آباد دارای کمترین سرانه فضای سبز در منطقه است، از این حیث اولویت را بر شناسایی باغات و تملک آن گذاشتیم و با حمایت اعضای شورای شهر، کمیسیون ماده 7 و سایر مسئولان امروز شاهد اتفاق خوبی در این محله هستیم.