کد خبر : 72582 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۲۶ ارديبهشت
اعلام نرخ تسعیر ارز از سوی بیمه مرکزی اقتصاد میهن: بیمه مرکزی نرخ تسعیر ارز در صورت های مالی سال جدید را اعلام کرد.
اعلام نرخ تسعیر ارز از سوی بیمه مرکزی

بر این اساس جهانگیری عضو هیات عامل بیمه مرکزی در نامه ای نرخ تسعیر ارز برای شرکت های بیمه را بر اساس نرخ نیما اعلام کرده است .این نرخ در حالی اعلام شده که نظام بانکی برای بانک ها دلار را با 9000 تومان برای تسعیر در نظر گرفته است(حواله دلار). این مسئله سبب خواهد شد که شرکت های دارای منابع ارزی بالا درآمدهای قابل ملاحظه ای را در این بخش به دست آورند و شرکت های دارای تعهدات ارزی تاثیر بیشتری بگیرند.

از برخی شرکتهای بیمه نیز خبر می رسد که نرخ تسعیر ارز مورد اقبال واقع نشده است . این شرکت ها معتقدند که حواله های با منشاء داخلی از سوی بانک ها با چنین نرخی خریداری نمی شود و این نرخ واقعی نیست.علی ایحال جهانگیری اعلام کرده است با موافقت بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز برای حق بیمه ، خسارت و هزینه های بیمه اتکایی به نرخ بازار ثانویه ارز نرخ تسعیر دارایی و بدهی ارزی شرکت های بیمه برای سال 1398 بر پایه فوق الذکر است.

تسعیر نرخ ارز حواله های با منشاء داخلی که تنها در داخل کشور کاربرد دارد و میان شرکت های بیمه رد و بدل می شود با نرخ نیمایی سوالات زیادی را ایجاد کرده است . برخی معتقدند که حواله های با منشاء داخلی با این نرخ نیمایی خریداری ندارد. به نظر می رسد که این موضوع در آینده می تواند زمینه سازی شروع تحقیقات از صنعت بیمه شود چراکه شناسایی سودهای این ردیف از سرفصل های سود و زیانی ابهامات زیادی دارند هرچند که توزیع نشود .استناد این گروه به بند های دوم و سوم نامه بانک مرکزی است که در آن به تسعیر کمتر یا بیشتر از مبالع اعلامی است.